وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما به آینده سوریه امیدواریم البته این مهم به معنای پایان یافتن تمام مسائل در آینده بسیار نزدیک نیست.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " علی اکبر صالحی " وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص) در جمع خبرنگاران در رابطه با مسائل سوریه و تحولات منطقه‌ای اظهار داشت: طی سفر به اردن با مسئولین این کشور در ارتباط با مسائل دو جانبه و تحولات منطقه‌ای صحبت شد و خوشبختانه اتفاق نظرها بیشتر از اختلاف‌ها بود.
 
وی ادامه داد: بعد از سفر به اردن سفری به سوریه داشتم که برای سومین بار با بشار اسد ملاقات کرده و به طور دقیق در جریان اقدامات دولت سوریه قرار گرفتیم و در خصوص اوضاع منطقه و گفتمان سیاسی در عرصه منطقه‌ای تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به اینکه سوریه اکنون از طیف میدانی در وضعیت خوبی قرار دارد، تصریح کرد: ارتش سوریه در اکثر مناطق این کشور مسلط شده اما خبر باز‌شدن راه دمشق اعلام شد و ما به آینده سوریه امیدواریم و البته این به این مفهوم نیست که همه چیز به زودی پایان خواهد یافت.

صالحی ادامه داد: تاکنون ارتش سوریه  با حمایت مردم این کشور به خوبی ایستادگی کرده، ملت سوریه متوجه شده‌اند که آن مزدورانی که در سوریه به قتل عام مردم بی‌گناه می‌پردازند خیرخواه هیچکس نیستند و مردم در مقابل آنها ایستاده و قیام می‌کنند.

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه معارضه اصلی باید صف خود را از صفوف مزدوران جدا کند، اظهار داشت: این معارضه اصلی باید با حکومت سوریه مسائل را بررسی کرده و آینده این کشور را خود سوری‌ها رقم بزنند؛ البته بشار اسد نیز نسبت به این مسئله اعلام آمادگی کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی همچون ژنو1، پیشنهاد مرسی و جمهوری اسلامی ایران می‌توانند به‌عنوان بستر ایجاد یک تحول و برون رفت از بحران سوریه باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه ، دمشق ، باز است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار