معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي تصريح كرد: احياي مساجد تاريخي از طريق مرمت و بازسازي و دعوت دوباره مسلمانان به آنها، يكي از مهمترين راه هاي مقابله با جنگ نرم است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، اشرف نيا در آيين رونمايي از پايان مرمت مسجد قزويني تبريز افزود: با استفاده از ظرفيت مساجد و اتحاد و وحدت مسلمانان در اين فضاي روحاني مي توان در برابر جنگ نرم ايستادگي كرد.

اشرف نيا تاكيد كرد: امروز دولت با همكاري مردم گام مثبتي در راستاي بازسازي و احياي مساجد تاريخي برداشته، كه بايد از اين سرمايه گذاري ها به خوبي نيز بهره برداري شود.

وي مساجد را كانوني براي تمام امور مسلمين خواند و گفت: مساجد به ويژه مساجد تاريخي بايد زنده و پويا بوده و زندگي بر محور آن باشد.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي فعال شدن مساجد از طريق حضور جوانان و ارائه احكام اسلامي از سوي علما در بخش هاي عبادي، اعتقادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي را بهره گيري صحيح از اين سرمايه گذاري ها در مرمت مساجد خواند و گفت: با اين اقدامات مي توان نسبت به رفع تمامي نابهنجاري هاي جامعه و كمرنگ شدن جرم ها اميدوار بود.

اشرف نيا تصريح كرد: آموزه هاي ديني در تمامي حوزه ها زماني عملي مي شود كه مساجد به عنوان كانون هاي معنوي، اجتماعي، سياسي و اخلاقي به خوبي ايفاي نقش كنند.

وي همچنين خدمات اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان رادر 4 سال گذشته و به ويژه طي دو سال اخير در مرمت و بازسازي مساجد تاريخي استان قابل توجه و قابل تقدير خواند و با توجه به جايگاه ويژه مساجد در آموزه هاي ديني نسبت به تداوم و استمرار اين اقدامات اظهار اميدواري كرد/س

برچسب ها: احیا ، مرمت ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.