”نادر برهانی مرند” گفت: شنبه و یکشنبه -14 و 15 اردیبهشت ماه- دو کارگاه آموزشی را یکی در گرگان و دیگری در گنبد کاووس برگزار کردم که استقبال مخاطبان نیز از این دو کارگاه قابل توجه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر که از جمله اساتیدی است که در قالب جشن اردیبهشت تئاتر ایران، کارگاه آموزشی را در شهرستان ها برگزار کرده، در گفت و گو با سایت ایران تئاتر با اشاره به موضوع این کارگاه آموزشی گفت: درباره ایده و نقطه عزیمت نویسنده در این کارگاه صحبت شد و اینکه ما در معرض سوژه های بی شماری هستیم و حال چگونه باید این ایده ها تبدیل به اثری شود که به درد این روزگار بخورد. 

برهانی مرند ادامه داد: همچنین در این خصوص که نمایشنامه نویس به عنوان ایده پرداز چه کاری باید انجام دهد، گفت و شنود انجام شد و در پایان کارگاه ها، پرسش و پاسخ هایی پیرامون ایده مطرح شد.
وی در خصوص تاثیر برگزاری این کارگاه های آموزشی در بین هنرمندان تئاتر استان ها، تصریح کرد: این کارگاه ها که تنها طی یک جلسه برگزار می شود، باعث خواهد شد برخی هنرجویان که با پرسش و چالش هایی مواجه شده اند و به دنبال پاسخ آن بروند. این در حالی ست که اگر این کلاس ها طی 10 روز و یا بیشتر برگزار می شد، می توانست تاثیر گذاری بیشتری در میان هنرمندان داشته باشد.
گفتنی است، جشن اردیبهشت تئاتر ایران 7 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان این ماه در سراسر استان های کشور ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، امسال در کنار برپایی این جشن، کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف و با حضور اساتید اعزامی در استان ها در حال برگزاری است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.