تئاتر در هفته گذشته مهمترين رويدادهاي خود را از جمله ارديبهشت تئاتر ايران و جشنواره پانزدهم تئاتر دانشگاهي به پايان رساند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، تئاتر در هفته‌اي كه گذشت آخرين اتفاقات و رويدادهاي مربوط به ارديبهشت را از سرگذراند.

مهمترين اتفاق در هفته گذشته پايان جشن‌هاي استاني ارديبهشت تئاتر بود.

اين جشن كه هر سال با هدف تقابل رويدادهاي تئاتري در استان‌هاي مختلف كشور برگزار مي‌شود در هفته گذشته، ‌مراسم اختتاميه بخش استان تهران را برگزار كرد.

در اين جشن كه شنبه گذشته برگزار شد، ارديبهشت تئاتر استان تهران برگزيده‌هاي استان تهران خود را شناخت.

جشنواره پانزدهم تئاتر دانشگاهي نيز در هفته پيشين برگزيدگان خود را اعلام كرد.

اين مراسم كه همزمان با اختتاميه جشن ارديبهشت تئاتر برگزار شد، ‌از شور و هيجان خاصي برخوردار بود و حدود 80 برگزيده را مشخص و اعلام كرد.

نشست جشنواره پانزدهم تئاتر مقاومت فتح خرمشهر نيز در هفته پيش برگزار شد. اين جشنواره كه انتخاب متون آن برعهده نادر برهاني مرند، عبدالهي شماسي و محمد امير ياراحمدي بود، تا 8 خرداد در استان خوزستان ادامه دارد.

اجراي برخي نمايش‌ها در هفته گذشته نيز به اتمام رسيد و برخي اجراي خود را آغاز كردند.

نمايش "آمديم،‌نبوديم، رفتيم" به كارگرداني رضا حداد به كار خود پايان داد و "اين تابستان فراموشت‌كردم" به كارگرداني بهاره رهنما، اجراي خود را از يكشنبه گذشته 31 ارديبهشت در تالار انتظامي خانه هنرمندان آغاز كرد.

جشنواره تئاتر دانشگاهي دانشكده هنر و معماري نيز كه در اعتراض به رد آثار در جشنواره پانزدهم تئاتر دانشگاهي در اين مركز برگزار شد، در روز شنبه 30 ارديبهشت نمايش "ما فقط 5 دقيقه وقت داشتيم" به كارگرداني مسعود موسوي به صحنه رفت.

همچنين سالن هاي نمايشي در 2 روز آخر هفته به علت تقارن با شهادت امام هادي (ع) تعطيل بودند، اين نمايش‌ها كه در سالن‌هاي تماشاخانه ايرانشهر، خانه نمايش و تئاتر شهر اجرا مي‌شوند از فردا يكشنبه 7 خرداد بكار خود ادامه مي‌دهند.

"مجله تئاتر" هفته گذشته نيز در ادامه هفته‌هاي پيشين به بحث در رابطه با چالش‌هاي بازيگري در تئاتر پرداخت و جشن‌ها و مراسم هفته را مورد بررسي قرار داد.

ميهمانان برنامه هفته پيش "مجله تئاتر" آزاده صمدي و هومن سيدي بودند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار