به گفته وزیر بهداشت نحوه خدمت رسانی ماماها در بیمه ها به طور کامل روشن نشده است و همین مسئله باعث شده که ماماها به حق خود در حیطه کاریشان نرسیده اند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل: دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت امروز در حاشیه مراسم روز جهانی ماما در جمع خبرنگاران افزود: اعتقاد من این است که هنوز تکلیف ماماها در عرصه بهداشت و درمان مشخص نشده است که بسیاری از همکاران مامای ما تا به امروز به حق خود نرسند و باید تکلیف آنها روشن شود که کجا می توانند مستقل کار کنند و در چه زمانی می توانند با متخصص زنان و زایمان همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در ضابطه مند کردن مقررات پزشک خانواده تا به امروز به جایگاه قابل قبولی رسیده ایم.

وقتی که این مقررات تبیین شود در تکلیف شرح وظایف تیم این برنامه جایگاه های ماما به طور کامل مشخص می شود در واقع هدف ما این است که ماماها در جایگاه اصلی خود به فعالیت بپردازند.

طریقت منفرد با بیان اینکه بیمه ها مشخص نکرده اند که خدمت رسانی به خانمهای باردار یا تعیین تکلیف نظام پرداخت به زایمان با چه کسی است اظهار داشت: در حال حاضر این مسایل مخدوش است یعنی اینکه آیا یک ماما به تنهایی اجازه زایمان کامل را دارد؟ و اگر به تنهایی اجازه این کار را دارد حق الزحمه او چقدر است و یا اینکه اگر با پزشک زایمان را انجام دهد حق الزحمه او چقدر خواهد بود. اینها مسایلی است که هنوز در سازمانهای بیمه روشن نشده است.

طریقت منفرد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در حال حاضر آمار سزارین در کشور چند درصد است تصریح کرد: طبق آمار میزان سزارین در کشور ما 46 درصد است در حالیکه استاندارد جهانی سزارین 15 تا 25 درصد است، بنابراین برای کاهش آمار سزارین باید برنامه هایی تدوین شود. /ع2
برچسب ها: بیمه ، بهداشت ، ماما ، زایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار