معاون وزير امور خارجه روسيه بار ديگر بر راه حل سياسي بحران سوريه تاکيد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛‌ ميخائيل بوگدانوف معاون وزير خارجه روسيه بر موضع مسکو بر بيانيه ژنو به عنوان تنها راه بحران سوريه تاکيد کرد. بوگدانوف در پايان ديدار خود از لبنان با سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله ديدار و گفتگو کرد.

محمد قازان گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه افزود: سيد حسن نصرالله شامگاه روز شنبه با هيئت روسي به رياست بوگدانوف درباره تحولات سياسي در منطقه به ويژه در لبنان و سوريه بحث و گفتگو کرد. در اين ديدار سفير روسيه در لبنان و عمار الموسوي مسئول روابط بين الملل جنبش حزب الله حضور داشتند.

 بوگدانوف که با هيئتي از مخالفان داخلي نظام سوريه به رياست حسن عبدالعظيم در مقر سفارت روسيه در بيروت ديدار کرده بود با برگزاري کنفرانس خبري به سفر خود از لبنان پايان داد. اين کنفرانس در فرودگاه بين المللي بيروت برگزار شد. وي از بيست ديدار خود با مسئولان لبناني ابراز خورسندي کرد. اين مقام روس ديدارهايي با سليمان فرنجيه رئيس جريان المرده و ميشل عون رئيس فراکسيون تغيير و اصلاح داشت. در اين ديدارها به صورت طولاني به اوضاع سوريه پرداخته شد. در اين ديدارها همچنين راه هاي تقويت روابط لبنان و روسيه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.


بوگدانوف گفت: ما بر اين باويم بيانيه ژنو تنها راه براي حل و فصل سياسي بحران سوريه است و اميدواريم اين راه حل محقق شود. بايد شهروندان سوري، مشکلات خود را از طريق گفتگوي ملي فراگير حل و فصل و سرنوشت خود را مشخص کنند. همچنين بايد کشورهاي خارجي به ملت سوريه در اين زمينه کمک کنند.


برچسب ها: روسیه ، سوریه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار