شينزو آبه ، نخست وزير ژاپن سفر دوره اي خود را به روسيه، عربستان، امارات و ترکيه آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ان اچ کي ؛ شينزو آبه براي سفري دوره اي به مدت يک هفته به روسيه و سه کشور ديگر در خاورميانه ، توکيو را به مقصد مسکو ترک کرد. آبه اولين نخست وزير ژاپن در ده سال گذشته  است که رسما به روسيه سفر مي کند. شينزو آبه قرار است در اين سفر با ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ديدار و گفتگو کند.

 نخست وزير ژاپن خواستار تقويت روابط با روسيه در همه زمينه ها از جمله اقتصاد و امنيت است. او همچنين به رئيس جمهور روسيه پيشنهاد خواهد کرد ديدارهايي ميان وزراي خارجه و دفاع دو کشور انجام شود. آبه از پوتين خواهد خواست تا گفتگوها براي حل مناقشات ارضي را از سربگيرند.

 هم اکنون ژاپن ادعاي مالکيت چهار جزيره اي را که در کنترل روسيه است ، دارد. نخست وزير ژاپن پس از روسيه به عربستان سعودي، امارات عربي متحده و ترکيه خواهد رفت. او خواستار تقويت روابط با اين کشورها و تامين بدون وقفه نفت خام و گاز طبيعي از اين کشورهاست.

آبه قرار است با امارات عربي متحده و ترکيه قراردادهايي امضا کند که ژاپن را قادر مي سازد به اين کشورها فناوري برق هسته اي صادر کند. هيئتي بزرگ از فعالان اقتصادي و مقامات ارشد چهل شرکت ژاپني نيز در اين سفر آبه را همراهي مي کنند. 

برچسب ها: عربستان ، سفر ، امارات ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار