رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سربازان این کشور در ژاپن گفت بهترین راه برای جلوگیری از جنگ آماده بودن برای این پدیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس ; اظهارات ژنرال مارتین دمپسی در پایگاه هوایی یوکوتا در بحبوحه افزایش تنش ها در این منطقه بعد از تهدیدهای مکرر کره شمالی بیان شد.در واکنش به تهدیدها، آمریکا موشک های ضد بالستیک در گوام مستقر کرده و دولت ژاپن نیز سامانه رهگیری موشکی اطراف توکیو مستقر کرده است.

در حالی که وقفه ای در خصومت های فزاینده میان دو کره در چند روز گذشته برقرار شده است دورنمای برگزاری گفتگو به سبب درخواست های کره شمالی بسیار کمرنگ است. کره شمالی لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان رزمایش کره جنوبی - آمریکا را به عنوان پیش شرط ازسرگیری گفتگوها با هدف کاهش تنش ها در شبه جزیره کره تعیین کرده است.اما دمپسی اعلام کرد آمریکا به رزمایش خود با متحدانش ادامه می دهد.

وی به نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن گفت:« ما هر رزمایشی را که برای اطمینان از کنترل و فرماندهی درست و همکاری صحیح بین متحدان مان در منطقه ضروری بدانیم برگزار می کنیم .»
دمپسی در پاسخ به سوالی درباره مشاجره بین ژاپن و چین درباره مجموعه ای از جزایر در دریای چین شرقی گفت واشنگتن به تعهدات خود در قبال ژاپن عمل می کند.

بر اساس این معاهده امنیتی مشترک، آمریکا حدود پنجاه هزار سرباز در ژاپن دارد و موظف است از خاک ژاپن دفاع کند.سفر دمپسی به ژاپن بعد از سفر وی در چین و ملاقات با شی جینپینگ رئیس جمهور این کشور ، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک چین انجام شد.


                                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: دمپسی ، جنگ ، آمادگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار