وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر می‌گوید سه اثر باستانی متعلق به این کشور که به صورت غیرقانونی از مرز خارج شده است را از هلند پس می‌گیرد.

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد که سفارت این کشور در شهر «لاهه» ۳ اثر باستانی را که پیش‌تر به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده بودند، دریافت کرده و این آثار تاریخی به زودی به مصر باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، این آثار متعلق به اواخر دوره مصر باستان (۳۳۲ تا ۷۴۷ سال قبل از میلاد) است و شامل یک مجسمه چینی آبی رنگ، بخشی از یک تابوت چوبی و یک سر مومیایی شده است. 

«محمد اسماعیل خالد» دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر می‌گوید این ۳ اثر در یک مغازه عتیقه فروشی در هلند پیدا شد و پس از تحقیقات مشخص شده که به طور غیرقانونی از کشور خارج شده بود. او از همکاری مصر و هلند در مبارزه با قاچاق اموال فرهنگی و آثار باستانی استقبال کرد زیرا به گفته او این گونه آثار «میراثی مشترک برای همه بشریت» است. 

مصر از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۳۰ هزار اثر باستانی خود را از کشور‌های دیگر بازگردانده است.  این کشور سال ۲۰۲۱ یک مجسمه ۴ هزار ساله را در هلند کشف کرد که به صورت غیرقانونی از مصر خارج شده بود.

مجسمه آبی مصری

 

تابوت باستانی مصری

مومیایی کشف شده در مصر

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: آثار باستانی ، مصر ، هلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار