وزير اقتصاد دولت سوريه روز گذشته اعلام كرد كه دولت سوريه هدف هجمه متداوم و نظام مند دشمنان آن كشور قرار گرفته است و در حال مبارزه در يك "جنگ اقتصادي" مي باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شينهوا ؛ "محمد ظافر محبك" با اعلام اين نظر در يك سايت اينترنتي وابسته به دولت سوريه خاطر نشان ساخته است كه دشمنان سوريه در صدد آسيب رساندن به صنايع و تاسيسات زيربنايي سوريه هستند اما تاكيد كرده است كه دولت آن كشور قادر به تامين غذا، خدمات بهداشتي و درماني و آموزشي براي تمايم شهروندان سوري است. 

وزير اقتصاد سوريه در ادامه افزوده است "سوريه با هجمه اي از سوي دشمنان به هدف تهاجم عليه ملت و دولت سوريه مواجه است. اين هجمه در دو جبهه انجام مي شود: يكي در جبهه سياسي – نظامي – امنيتي و ديگري در جبهه اقتصادي كه اهميت آن كمتر از جبهه نخست نيست" وي خاطر نشان ساخته است كه "سوريه با يك جنگ اقتصادي تمام عيار مواجه شده است."

وزير اقتصاد سوريه همچنين به حمله تروريست هاي سوري در شهر "حلب" عليه صنايع اصلي آن شهر و كارخانه هاي "نساجي" سوريه به منظور آسيب رساندن به صنايع توليدي اصلي سوريه خبر داده است. وي همچنين افزوده است كه تروريست هاي سوري پس از اين اقدام تجهيزات كارخانه ها را به كشورهاي همسايه سوريه از جمله تركيه انتقال داده اند تا بصورت قاچاقي از آنها استفاده نمايند. 

"محمد ظافر محبك" اطمينان داده كه سوريه از نظر اقتصادي توان مقابله با هجمه هاي دشمنانش را دارد و در اين باره افزوده است "ميزان توليد بشدت از هجمه هاي انجام شده تاثير پذيرفته و كاهش يافته است. اما در زمينه مصرف بايد گفت كه دولت سوريه در همكاري با بخش خصوصي موفق شده تا تمامي نيازهاي غذايي، درماني و دارويي، آموزشي و پزشكي تمامي شهروندان سوري را تامين نمايد." 

وي همچنين اشاره كرده كه صادرات و واردات سوريه با كشورهاي همسايه كماكان ادامه دارد و در اين باره افزوده است "گرچه واردات كلي سوريه نسبت به گذشته قدري كاهش يافته است اما واردات محصولات غذايي افزايش چشمگيري داشته است." 

كشور سوريه از سال 2010 ميلادي تاكنون تحت تحريم هاي خصمانه دولت آمريكا و ساير كشورهاي غربي قرار گرفته است. 

                                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: سوریه ، اقتصاد ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار