استاد روابط بين الملل در دانشگاه جرج تاون در واشنگتن، تاکيد کرد آمريکا و متحدانش به دنبال برافروخته نگهداشتن آتش جنگ در سوريه و ويراني اين کشور هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسيااليوم ؛ داود خيرالله درباره اولويت آمريکا در شرايط کنوني منطقه گفت: آمريکا هر سلاحي را که اسرائيل بخواهد در اختيار آن قرار مي دهد. آمريکا همچنين سلاحهاي خود را به کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس مي فروشد، زيرا اطمينان دارد از آن عليه اسرائيل استفاده نخواهند کرد. به نظر من اولويت هاي آمريکا در منطقه در مقايسه با گذشته هيچ تفاوتي ندارد. واشنگتن همواره به منافع تل آويو در منطقه اولويت مي دهد. 

خيرالله افزود: طرح آمريکا در سوريه هم ويران کردن اين کشور به دست خود سوريها و عربهاست. واشنگتن در اين مورد تا حد زيادي موفق بوده است. آمريکا، اسرائيل و متحدانشان مي خواهند آتش جنگ در سوريه همچنان برافروخته باشد. 

وي خاطر نشان کرد: با وجود مسايل مطرح شده در مورد استفاده از سلاحهاي شيميايي در سوريه، من دخالت نظامي آمريکا در اين کشور را بعيد مي دانم. دولت باراک اوباما براي خروج از منطقه عربي تلاش مي کند و در اين شرايط، به راه انداختن جنگ جديد در اين منطقه با مشارکت مستقيم نيروهاي آمريکايي بعيد است. واشنگتن جنگ عليه سوريه را اداره مي کند. آمريکا مزدوراني در منطقه دارد که از آنها به اين منظور استفاده مي کند. واشنگتن مي خواهد روحيه مخالفان مسلح در سوريه حفظ شود و به همين علت شاهد جنگ رواني گسترده هستيم. 


                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، تروریست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار