بازاريابي بين المللي به عنوان يک صادرکننده يا به عنوان يک کشور موفق در بخش صادرات است، به طوري که در بازارهاي دنيا افراد جايي براي محصولات خود پيدا مي کنند.

نبي زاده کارشناس اقتصادي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: علاوه بر کالاها، خدمات نيز نقش مهمي را در اقتصاد جهاني دارا مي باشند. خدمات و کالاها در تعرفه گمرکي يکسان مي باشد. در طي سال هاي گذشته نه تنها حجم تجارت بين المللي افزايش چشمگيري داشته است، بلکه تغييرات زيادي در الگوي تجارت به چشم مي خورد.
وي در ادامه افزود: شناخت بازارهاي جهاني، تداوم حضور در آنها و وجود بازارياب ها در حرکت هاي دانش بنيان ضرورت تام دارد.
تجارت جهاني امروزه يک مجموعه به هم پيوسته جهاني از بازارها، تکنولوژي و شرايط زندگي استاندارد که در گذشته ناشناخته بوده، مي باشد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: بازاريابي بين المللي با سطح رقابت ارتباط نزديکي دارد. در بسياري از موارد داشتن اطلاعات درست به اصطلاح "رانت اقتصادي" از اهميت بالايي برخوردار است./س
برچسب ها: بازار ، الگو ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار