معاون امور فناوري اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگاني ايران گفت :وام ارزی، عامل رشد بدهي بازرگانان است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، اتفاقیان در اين مراسم اظهار کرد: عملیات بهره‌برداری کارت بازرگانی از مشهد آغاز و مقرر شد تا استفاده از این کارت در تمام کشور اجرایی ‌شود.
وی افزود: امروزه کارت هوشمند در مبادلات الکترونیکی به‌عنوان ابزاری کارآمد معرفی می‌شود و تنها دارندگان کارت بازرگانی می‌توانند تجارت خارجی مطلوبی داشته باشند.
وی تصریح کرد: توسعه فناوری‌های نوین در فضای کسب و کار و ایجاد سامانه الکترونیکی یکپارچه، اتاق بازرگانی را بر آن داشت تا با تلاش شبانه‌روزی خود سامانه کارت هوشمند بازرگانی را با هدف توسعه زیرساخت مناسب برای تسریع و بهبود خدمات به فعالان اقتصادی کشور طراحی و پیاده‌سازی کند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی از صدور کارت هوشمند بازرگانی، خدمت‌رسانی بهتر به دارندگان کارت بوده است، گفت: برقراری ارتباط آنلاین با سایر سامانه‌های مرتبط، مدیریت موثر و کارآمد فرآیندهای مرتبط با امور کارت بازرگانی، ارائه خدمات مرتبط با کارت بازرگانی به صورت الکترونیکی و ایجاد وحدت رویه و یکپارچه‌سازی فرآیندهای مرتبط با این کارت از اهداف تهیه و صدور کارت هوشمند بازرگانی بوده است.
در ادامه غلامحسین شافعی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به شعار سال اظهار داشت: امیدوارم در راستای نام‌گذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، این سال برای فعالان اقتصادی کشور سالی سراسر از حماسه‌های اقتصادی جدید باشد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: امروز نقطه آغاز کارت هوشمند بازرگانی در کشور از مشهد مقدس آغاز می‌شود تا اثرات مثبت آن را در آینده بازرگانی کشور شاهد باشیم.
وی یادآور شد: کارت هوشمند بازرگانی به صورت طلایی، نقره‌ای و برنزی در نظر گرفته شده است که با تعیین رتبه‌بندی افراد این کارت به آن‌ها داده می‌شود و این رتبه‌بندی تنها از سوی اتاق تهران صورت نمی‌گیرد و نظر اتاق استان‌ها نیز در آن اعمال می‌شود.
شافعی اذعان داشت: در صورت تخلف از سوی تجار، جرائم ویژه‌ای همانند تعلیق کارت به مدت شش ماه یا صادر نشدن دوباره کارت در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در ارتباط با صادرات دو موضوع مطرح می‌شود، گفت: موضوع نخست مبادله صادرکننده و وارد کننده است که بنده به‌عنوان بخش خصوصی می‌گویم صادرکننده و واردکننده خودشان با یکدیگر به توافق برسند و  دیگری در این ارتباط دخیل نباشد و یقینا از این طریق کشور صدمه‌ای
نمی‌بیند. رئیس اتاق بازرگانی مشهد تصریح کرد: موضوع دوم، وام ارزی است که به صادرکنندگان داده شده و در واقع وام ریالی بوده و به نظر ما این کار ظالمانه‌ای است؛ زیرا یک شبه با افزایش قیمت ارز بدهی یک نفر سه برابر شده است.
در ادامه، ناصر فخر موحد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی اظهار کرد: صدور کارت بازرگانی به نوعی برون‌سپاری محسوب می‌شود که فعالیت بسیار ارزنده‌ای است و برای تولیدی پویا باید در بحث تجارت خارجی تلاش گسترده‌ای انجام داد./س
برچسب ها: رونمایی ، از ، کارت ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.