دولت كره شمالي امروز بطور رسمي اعلام كرد كه هرگز بر سر موضوع "خلع سلاح هسته اي" آن كشور با طرفين ديگر مذاكره نخواهد كرد با اين حال خاطر نشان ساخته كه درهاي مذاكره براي كاهش تسليحات هسته اي باز خواهند بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه ، "رودونگ سينمون" روزنامه رسمي دولت كره شمالي امروز با انتشار اين خبر افزوده است كه پيونگ يانگ به هيچ وجه تا زماني كه خلع سلاح هسته اي كامل جهاني تحقق نيابد از برنامه هسته اي خود دست نخواهد كشيد. در ادامه اين روزنامه افزوده است "ممكن است مذاكراتي ميان ما و دولت آمريكا در مورد كاهش تسليحات هسته اي صورت پذيرد. موضع ما شفاف است. هرگز فكر خلع سلاح هسته اي شبه جزيره كره را تا پيش از خلع سلاح كامل بين المللي به ذهن خود راه ندهيد." 
پيشتر دولت آمريكا و كره جنوبي از پيونگ يانگ خواسته بودند تا مذاكرات شش جانبه بر سر برنامه هسته اي آن كشور و با هدف كاهش تنش در شبه جزيره كره را آغاز نمايد. آخرين بار اين مذاكرات با حضور نمايندگان كشورهاي كره شمالي و جنوبي، آمريكا، ژاپن، روسيه و چين در سال 2009 انجام شده بود و از آن زمان تاكنون مذاكرات به حالت تعليق درآمده اند. 
روز پنجشنبه پيونگ يانگ خواستار پايان تحريم هاي سازمان ملل متحد و تحريم هاي آمريكا و كره جنوبي عليه كره شمالي شده بود و اين موضوع را پيش شرط هرگونه مذاكره اي قرار داده بود. 







برچسب ها: بین الملل ، هسته ای ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار