از جمله تحولات و رويدادهاي 48 ساعت گذشته فلسطين مي توان به مجروح شدن يك فلسطيني 45 ساله در اثر تيراندازي و پرتاب گاز اشك آور از سوي نظاميان صهيونيس، مجروح شدن يك قاضي فلسطيني 60 ساله بازداشت دو فلسطيني در شمال رام الله اشاره كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا، روز گذشته در اثر شليك گاز اشك آور از سوي نظاميان صهيونيست به سوي معترضين فلسطيني در ناحيه "هبرون" يك معترض فلسطيني 45 ساله مجروح شد. "راتب الجبور" هماهنگ كننده كميته مردمي در هبرون ضمن اعلام اين خبر به خبرگزاري "معا" افزوده است كه اين درگيري در جريان حمله صهيونيست ها به تظاهراتي كه از سوي فلسطينيان در جنوب هبرون برگزار شده بود روي داده است. اين تظاهرات در اعتراض به بستن جاده هاي متنهي به هبرون و روستاهاي جنوبي آن منطقه از سوي صهيونيست برگزار شده بود. فرد مجروح شده "يوسف ابو ماريا" هماهنگ كننده كميته مردمي در منطقه "بيت عمر" بوده است. 
از ديگر تحولات روز گذشته در فلسطين و اراضي اشغالي، بازداشت دو فلسطيني در نزديكي ناحيه "عبود" در شمال "رام الله" از سوي نظاميان صهيونيست بوده است. خبرگزاري "معا" ضمن اعلام اين خبر افزوده است كه نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي با استقرار ايست هاي بازرسي در آن ناحيه دو فلسطيني به نام هاي "محمود البرغوثي" 23 ساله و "فايق البرغوثي" 25 ساله را بازداشت كرده اند. پس از بازداشت آنان فلسطينيان آن منطقه با نظاميان صهيونيست درگير شده اند. 
در رويدادي ديگر نيز شهرك نشينان صهيونيست در اقدامي وحشيانه روز پنجشنبه در نزديكي "رام الله" يك قاضي فلسطيني را هدف حملات خود قرار دادند. اين حادثه در جريان درگيري ميان معترضان فلسطيني و نيروهاي نظامي صهيونيست روي داد. اين قاضي فلسطيني "احمد الزير" نام دارد و در اثر يورش صهيونيست ها از ناحيه سر دچار جراحاتي شده است. وي پس از اين حادثه به بيمارستان محلي رام الله انتقال داده شد. در جريان اين درگيري نظاميان صهيونيست با شليك گاز اشك آور و تيراندازي به سوي معترضين به آنان پاسخ دادند. به گفته منابع درماني در جريان اين درگيري يك نوجوان 16 ساله فلسطيني در اثر تيراندازي سربازان صهيونيست از ناحيه بازو و قفسه سينه مورد جراحت قرار گرفته است. اين نوجوان نيز به بيمارستان محلي رام الله منتقل شده و وضعيت وي پايدار ذكر شده است. 








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار