يک مسئول فلسطيني شامگاه جمعه اعلام کرد محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني و سلام فياض نخست وزير دولت قرار است شنبه در خصوص استعفاي فياض از سمت خود گفتگو کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، اين مسئول فلسطيني که خواست نامش فاش نشود با اعلام اين خبر افزود : دولت آمريکا خود را به بحران استعفاي فياض وارد کرده است و تلاش مي کند پيش از انجام اين ديدار آن را حل کند.
وي افزود : وزير امور خارجه آمريکا شامگاه جمعه با محمود عباس تماس گرفت و از وي خواست بحران استعفاي فياض و اختلافات موجود را حل کند.
وي اضافه کرد : واشنگتن وارد يک بحران داخلي فلسطيني شده است و اين يک دخالت علني در امور داخلي فلسطينيها به شمار مي آيد و دليل آن نيز اظهارات يک مسئول در وزارت امور خارجه آمريکا است که پنجشنبه گفته بود فياض استعفا نداده است و نخواهد داد و به فعاليت خود ادامه مي دهد ، اين يک پيام سياسي است که ما به خوبي معناي آن را درک مي کنيم. 
 وي گفت :جان کري وزير امور خارجه آمريکا در تکميل اين دخالت که دومين دخالت در کمتر از بيست و چهار ساعت است  با عباس تماس گرفت.
خبرگزاري وفاي فلسطين نيز تماس کري با عباس را تاييد کرده است اما مشخص نکرد دو طرف درباره استعفاي فياض گفتگو کرده باشند.  
اين خبرگزاري افزود : کري در تکميل گفتگوهايي که هفتم اين ماه در شهر رام الله انجام داد و براي پيگيري تفاهماتي که با اوباما در سفر دوازدهم ماه گذشته به رام الله به دست آمده بود با عباس تلفني گفتگو کرد. آمريکا استعفاي نخست وزير دولت تشکيلات خودگردان فلسطيني را بعيد دانسته است.  
يکي از مسئولان وزارت امور خارجه آمريکا پنجشنبه در لندن در حاشيه نشست گروه هشت گفته بود : تا آنجا که اطلاع دارم سلام فياض استعفا نداده است و استعفا نيز نخواهد داد.






برچسب ها: بین الملل ، فلسطین ، فیاض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار