مسئول سياست‌هاي خارجي اتحاديه اروپا و رئيس جمهور مصر در قاهره ديدار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ کاترين اشتون پيش از اين ديدار در بيانيه‌اي اعلام کرد: دولت جديد مصر اکنون مرحله‌ي حساسي را مي‌گذراند. اين کشور با چالش‌هاي اقتصادي و سياسي جدي مواجه است.اشتون در حالي به مصر سفر کرد که اين کشور در حال مذاکره با صندوق بين المللي پول در خصوص دريافت وام چهار ميليارد و هشتصد ميليون دلاري است. دولت مصر براي حل مشکلات اقتصادي به اين وام نياز دارد.

ميزان ذخاير ارز خارجي مصر به کمتر از هزينه سه ماه واردات در اين کشور کاهش يافته، ارزش ليره مصر امسال در برابر دلار آمريکا ده درصد از ارزش خود را از دست داده است و مصر تابستان امسال با احتمال قطعي برق و کمبود سوخت مواجه است.

اشتون گفت: اروپا بيشتر از هميشه به عنوان يک شريک و يک همسايه، بايد از مصر در تلاش براي رسيدن به دموکراسي حمايت کند. من در قاهره تلاش خواهم کرد تا همه احزاب را به مشارکت براي ايجاد اطمينان و همچنين يافتن زمينه‌هاي مشترک در مسائل اقتصادي و سياسي ترغيب کنم.

 اشتون قرار است در سفر به مصر با شش رهبر اصلي مخالف ديدار کند؛ اما ديپلمات‌هاي اتحاديه اروپا معتقدند پس از خشونت‌هاي اخير در مصر نتيجه گفتگوها بين حزب حاکم- اخوان المسلمين- و مخالفان ليبرال و چپ‌گراي دولت چندان خوشايند نخواهد بود.

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: اشتون ، مصر ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار