منتقد سينما گفت: فیلم های اکران نوروزی در شرایط ناعادلانه و نابرابر با یکدیگر رقابت می کنند.

طهماسب صلح جو منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: با شروع اکران نوروزی شاهد نوعی بی عدالتی در نمایش عمومی برخی از فیلم ها هستیم که امکان پیش بینی پایان این موضوع را قدری دشوار می کند زیرا تهیه کنندگان برخی از آثار با برخورداری از امکان تبلیغاتی گسترده و سینماهای زیادی و دست یابی به گیشه از این طریق بحث اکران نوروزی را به بیراهه می کشانند.
وی افزود: موقعیت یک اثر در اکران نوروزی را باید با محاسبه دقیق تعداد صندلی های پرشده یک سینما توسط مخاطبان ارزیابی کرد زیرا در غیر این صورت نوعی بازی با پایمان کردن حق دیگر فیلم ها است.
صلح جو بیان کرد: مشکل اکران در سینمای ایران به تعداد سینما نیست بلکه به میزان فضایی است که تماشاگر را ترغیب به تماشای یک فیلم می کند زیرا بسیاری از مخاطبان در شرایط کنونی سینما سعی در تماشای یک فیلم از طریق سی دی های قانونی و غیر قانونی دارند.
این منتقد عنوان کرد: رقابت در صورت وجود شرایط یکسان عادلانه است اما در حال حاضر "رسوایی" با در اختیار داشتن بیش از 40 سالن سینمایی روندی غیر از این موضوع را در پیش گرفته و در حالی که فیلم "قاعده تصادف" که موفق به دریافت چندین سیمرغ بلورین از یک جشنواره دولتی شد از امکانات تبلیغاتی چندانی برخوردار نیست./ي2
برچسب ها: سالن ، سینما ، اکران ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار