گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که فقر بهداشتی و اقتصادی، از دلایل مهم و اساسي مرگ و میر و ناتوانی در بسیاری از مناطق دنیا است و موجب عقب‌ماندگی شدید برخی از کشورها شده است.

علیرضا توسلی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌های عفونی همچون سل، از دیرباز به عنوان یکی از عوامل اصلی مرگ و‌ میر و ابتلا در جهان شناخته می‌شده‌اند و متاسفانه هنوز هم عوارض زیادی از این بیماری‌ها دیده می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات بهداشتی و اقتصادی دامنگیر بسیاری از کشورها  شده است، تصریح کرد: برای بهبود اوضاع بهداشتی در برخی از کشورها می‌توان مثال‌های متعددی را ذکر کرد که هر کدام خود معرف اوضاع نابسامان بهداشتی و درمانی در یک حوزه یا حوزه های مختلف است.

توسلی تاکید کرد: در برخی از کشورها میزان مرگ و میر‌ کودکان به اندازه‌ای بالا است که والدین برای جبران فرزندان از دست رفته، مجبور به زاد و ولد بیشتری هستند.

وی یادآور شد: علاوه بر اوضاع وخیم بهداشتی، کمبود منابع غذایی نیز یک مشکل جدی دیگر محسوب می‌شود.

توسلی با بیان اینکه فقر بهداشتی و اقتصادی در برخی از جوامع به شکل تاسف باری وجود دارد، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که فقر بهداشتی و اقتصادی، از دلایل مهم و اساس مرگ و میر و ناتوانی در بسیاری از مناطق دنیا است و موجب عقب‌ماندگی شدید برخی از کشورهای جهان شده است.

وی گفت: در نتیجه فقر بهداشتی و اقتصادی، تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه به ویژه کودکان دچار بیماری ها و نارسایی شده و قبل از اینکه به سنین بهره‌وری برسند، جان خود را از دست می‌دهند.

توسلی خاطر نشان کرد: بسیاری از افرادی که به سنین بهره‌وری می رسند نیز شرایط و آمادگی جسمی و روحی روانی کافی و مناسب را برای شکوفایی و کمک به سامان دادن اوضاع کشورشان ندارند./ح

برچسب ها: فقر ، بهداشت ، مرگ ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار