مستندساز و خبرنگار آزاد اوکرايني که پس از 153 روز اسارت دربند تروريست هاي مسلح در سوريه آزاد شد، در مسکو مشاهدات و تجربيات دوران اسارت خود را تشريح کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "انهار کوچنوآ" درباره به گروگان گرفته شدن خود گفت: اکتبر سال گذشته عده اي که لباس ارتش سوريه به تن داشتند من را که سوار تاکسي بودم در مسير بندر طرطوس به حمص ربودند ؛ بعدها متوجه شدم آنها اعضاي گروهي موسوم به فاروق هستند.

اين خبرنگار آزاد اوکرايني با اشاره به بدرفتاري گروههاي مسلح ضد سوري با وي در مدت بيش از 5 ماه اسارت ، تاکيد کرد گروگان گيري به تجارت ميان تروريست ها در اين کشور تبديل شده است.
خانم کوچنوآ  گفت : تروريست ها  به سفارش شبکه الجزيره و با تهديدش به اعدام ، دوبار او را مجبور به اعترافات تلويزيوني کردند.

وي افزود : از شبکه الجزيره  و کشورهاي قطر، عربستان و ساير حاميان غربي تروريست ها به دليل همکاري با تروريست ها در اين کشور شکايت خواهم کرد.

اين مستند ساز اوکرايني گفت : تروريست ها  50 ميليون دلار براي آزادي من طلب کردند رقمي که هيچگاه ميسر نبود.

خانم کوچنوآ ادامه داد : تروريست ها در سوريه  به هيچ قانون و اخلاقي پايبند نيستند و دست به هر جنايتي مي زنند و من در آينده همه خاطرات خود را در کتابي منتشر خواهم کرد .

خبرنگار آزاد اوکرايني کشتار دسته جمعي زنان و کودکان بيگناه را از جمله تلخ ترين مشاهدات خود در سوريه  بيان کرد و گفت برخي از اين افراد صرفا براي کسب درآمد به گروههاي تروريستي ملحق شده اند و دولت سوريه تلاش مي کند آنها را به دامن مردم بازگرداند.

وي گفت: پيش از اسارت در 25 حادثه تروريستي در سوريه حضور داشتم و تصوير گرفتم .

اين مستند ساز افزود : تلخ ترين خاطره من زماني بود که در نزديکي يکي از ساختمان هاي ستاد کل نيروهاي مسلح در دمشق  مايا ناصر خبرنگار پرس تي وي  به شهادت رسيد و حسين مرتضي خبرنگار العالم زخمي شد .

وي تصريح کرد : گناه  مايا ناصر  و ساير خبرنگاران که مورد هدف تروريست ها در سوريه قرار مي گيرند انعکاس حقايق است .

اين خبرنگار آزاد اوکرايني درباره  نحوه رهايي خود  از بند گروههاي تروريستي گفت: حفاظت منطقه اي که در آنجا اسير بودم در حال افزايش بود به همين دليل تصميم به فرار گرفتم.

کوچنوآ گفت: از غفلت دو محافظ ساختماني که در آن مستقر بودم استفاده کردم ، از ساختمان خارج شدم و بدون توقف 9 کيلومتر پياده روي کردم تا به کنار درياچه اي به گروهي از مردم رسيدم.

وي ادامه داد: مردم  ابتدا از من ترسيدند زيرا تصور کردند من از خارجي هاي حامي تروريست ها هستم اما زمانيکه به آنها توضيح دادم که چه کسي هستم  آنها قايقي به من دادند تا خود را به آنطرف درياچه برسانم ؛ آنجا به نزد پليس رفتم و من را نجات دادند.

خبرنگاران روس هم با تجليل از 153 روز مقاومت  انهار کوچنوا  با  اهداي دسته گل از اين خبرنگار و مستند ساز وکرايني تجليل کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار