نيكولاي ماليشوسكي در پايگاه خبري "بنیاد فرهنگ استراتژیک" به مسئله اسلام هراسي و رويكرد دولت هاي غربي در قبال آن و حمايت از گروه هاي افراطی و آموزش آنها از سوی غرب بویژه انگلیس پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، امروزه اسلام هراسی، در سراسر جهان ديده مي شود و شمار فزاینده اي به دليل شستشوي مغري اعمال شده بر آنها بواسطه رسانه ها، مسائل و مشکلات امروزي دنيا را منتسب به اسلام مي‌دانند. كشورهاي غرب اروپا، جوامع مسلمان خود را تحت نظارت فراگیر قرار مي دهند .حدود 50 درصد از محکومان در زندان هاي فرانسه مسلمان هستند و حتی روشنفکران لیبرال اروپایی نيز در خصوص تهديد بودن "اسلام" براي آنها تاكيد دارند.
 
پاتریک بوکانان، جمهوری خواه و مشاور نیکسون و ریگان، در خصوص واقعيت "مرگ غرب" چنين بيان مي دارد: جمعیت در حال مرگ و مسئله مهاجران،فرهنگ و تمدن ما را به مخاطره انداخته است،"و اينكه تمدن سفید پوستان به دليل رشد احساس بی تفاوتی به دین و احکام مسیحی در آستانه فروپاشي است".   
 
سهم جمعیت سفید در کشورهای غربی از تركيب جمعيتي، رو به كاهش است، و در حدود 50 سال آينده، سفید پوستان در ایالت متحده و اروپا جزء اقلیت و جامعه عمدتا سالمند آن خواهند بود، و در نتیجه، غرب و تمدن آن عملا از ادامه حيات خود بازخواهد ايستاد.   
 
حقيقتا در غرب روندهاي موجود در حوزه تركيب جمعيتي صحت دارد، بدين ترتيب كه امروزه شاهد تغيير در پویایی جمعیت،چرخش توازن بین گروه های مختلف مذهبی، و یا گسترش گروهاي رادیکال اسلام هستيم-كه خود گواه بر اين ادعاست كه غرب در حال انجام يك بازي پنهان با جهان اسلام و مسلمانان مي باشد.   
   
در دهه 1990، تعدادی از مراکز وهابیت در عربستان سعودی به عنوان متحدان جدید غرب معرفي شدند، و بریتانیا مخفيانه میزبان یک شبکه گسترده از گروه های افراطی گرديد.  
 
ارائه فرصت های جدید از سوي بريتانيا(و ديگر كشورهاي همراه)، زمينه نشر روزنامه و شبكه هاي خبري تصويري را براي آنها فراهم كرد.   
 
بیش از 700 گروه وهابی در غرب اروپا،از بهار 1990 تا كنون آزادانه فعاليت دارند.
 
در سطح بین المللی، آنها نقش کلیدی را در تامین مالی و مادي افراط گرایان آلبانی، که عمدتا با مافیای مواد مخدر همكاري داشتند،بر عهده دارند.
 
در مورد لندن، بريتانيا به تدریج به یک مرکز تروریستی جهانی تبدیل شده است. امروزه،لندن استراحتگاه "مخالفان افراطی" مي باشد. دهه گذشته از سوي وزارت امور خارجه ایالت متحده ليست سازمان هاي تروريستي منتشر گرديد كه نشان مي دهد از 30 سازمان تروریستی، 10 مورد از آنها در لندن فعاليت داشتند.
 
در دهه 1990 و در زمان حكومت حسني مبارك در مصر ،ليست سازمان هاي تروريستي مستقر در لندن منتشر گرديد،،بنا به اظهارات حسني مبارك 14 گروه تروريستي،در بريتانيا مستقر مي باشند و تحت حمايت دولت بريتانيا اقدامات تروريستي خود را در كشورهاي مقصد انجام مي دهند.
 
بنا به گفته العدلي ،وزير داخلي مصر در سال 1996،همه تروریست ها، از جمله کسانی که در کشورهای اروپایی ساكن هستند،كار خود را در لندن آغاز كرده اند. در تاریخ 14 دسامبر 1997 وزير امور خارجه مصر عمر موسی درخواست رسمي خود را طي نامه اي به سفیر انگلیس تحويل داد با اين مضمون كه لندن از حمايت و جانبداري خود از تروریست ها دست بردارد و با مصر در مبارزه با آنها همكاري نمايد.
 
در اوایل سال 2000، هنگامی که اسامه بن لادن از ترس سازمان سیا در افغانستان مخفي گرديد، رهبران گروه های تروریستی افغان هیچ مشکلی در لندن نداشتند حتی در زماني که انگلیس، همراه با ایالت متحده، عضو ائتلاف جنگ افغانستان بود.
 
بنا به گفته ي رسانه های غربی و ویکی لیکس، اوایل سال 2009، شمار زیادی از جوانان در انگلیس براي کشتن انسان ها آنهم به نام اسلام آماده و آموزش ديده بودند.
 
رئیس سابق پلیس لندن لورد جان استیونز مي گويد: حدود 3،000  تن از شهروندان بریتانیایی در اردوگاه های القاعده آموزش دیده اند.
 
در پايان اينكه،هدف اروپا از سياست هاي ترویج اسلام هراسي، به منطقه آسيا و خاورميانه معطوف مي باشد و کارشناسان غربی بر این باورند که مراکز افراط گرایی در اروپا ، اسلام را به عنوان توجیه فعالیت های خود در کمک به تروریسم جهانی مد نظر قرار داده اند و در اين راستا خود از فعالان و حاميان اصلي تروريست مي باشند.

برچسب ها: غرب ، مرگ ، تدریجی ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار