نبیل شعث مذاکره کننده فلسطینی روز چهارشنبه از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواست به جای حرف زدن درباره ازسرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل ، عمل کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز ؛ رهبران فلسطینی درباره سفر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل و سرزمین های فلسطینی سکوت کامل و رسمی اختیار کردند.شعث در مطلبی که در ستون روزنامه هارآتص چاپ اسرائیل منتشر شد اعلام کرد اگر اوباما چهار سال پیش در زمینه ازسرگیری مذاکرات صلح با هدف تشکیل دو کشور مستقل در کنار هم به طور قاطع و رسمی حمایت می کرد این همه فلسطینی و سرمایه سیاسی از بین نمی رفت. 

شعث از اینکه اوباما بر اساس سخنرانی سال دو هزار و نه خود در قاهره عمل نکرد ابراز تاسف کرد.این مسئول فلسطینی افزود متاسفانه اوباما نمی تواند بیشتر از چند ساعت از فلسطین دیدار کند و در این سفر نیز تنها روز پنجشنبه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار خواهد کرد.

شعث افزود تبعیض نژادی یکی از دوره های بسیار تلخ و تاریک در تاریخ آمریکا بوده است و این وضع اکنون در فلسطین مشاهده می شود. این مذاکره کننده فلسطینی گفت اوباما باید این واقعیت را درک کند و بفهمد که این پنجره فرصت در حال بسته شدن است. ما به بیست سال دیگر مذاکره برای این وضع نیاز نداریم . چیزی که ما نیاز داریم تصمیمات قاطع و شجاعانه ای است قبل ازآنکه خیلی دیر شود.

شعث افزود به جای فراخوانی و درخواست های مکرر برای از سرگیری مذاکرات صلح، ما خواستار اقدامات عملی هستیم. باید اقدامات عملی اتخاذ شود که به مصونیت از مجازات دولت اسرائیل پایان داده شود و اقدامات سیاسی در این زمینه گرفته شود.وی در پایان سخنان خود گفت آینده میلیون فلسطینی و اسرائیلی و مردمی که در منطقه زندگی می کنند بستگی به اراده دولت آمریکا برای ایجاد صلح و عدالت دارد. 

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: اوباما ، شعث ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار