"عبدالقيوم" دانشجوي مهندسي دانشگاه قندهار در مركز توجهات بود. وي از جانب "نيروهاي ضربتي" سيا متهم به حمله به دانشگاهش شد و مورد شكنجه نيروهاي آمريكايي قرار گرفت؛ تااينكه " حامد كرزاي" رئيس جمهور افغانستان حكم آزادي وي را صادر نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي وي، به گفته "القيوم"، مأموران سيا با پارچه اي سياه  سرش را پوشانده و وي را به "محلي نامعلوم" منقل مي كنند؛ جاييكه وي مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در مورد مكان "فرماند هان طالبان" مورد بازخواست قرار گرفته است. همچنين از وي خواسته شده كه در دستگيري يكي از همسايگانش در دهكده محل زندگي اش به آنان كمك كند.

به عقيده قيوم دليل دستگيري وي تنها اين بوده كه وي اهل دهكده اي است كه اعضاي طالبان بسيار در آن رفت و امد مي كنند. زمانيكه قيوم برناآشنا بودنش با اعضاي طالبان تاكيد مي كند بيشتر مورد حمله و آزار ماموران آمريكايي قرار مي گيرد.

كرزاي بيانيه اي را در ارتباط با دستگيري عبدالقيوم صادر نمود مبني بر اينكه پس از اعتراضات دانشجويان حكم آزادي وي را صادر كرده است. وي ورود نيروهاي آمريكايي به تمام دانشگاه هاي افغانستان ممنوع اعلام كرد و بيان كرد هر گونه سوء استفاده از دانشجويان را بر نخواهد تافت.

 اواخر فوريه حامد كرزاي به نيروهاي ويژه عملياتي آمريكا دستور ترك استان وردك  به دليل اعتراضات به سوءاستفاده آمريكايي ها از مردم افغان اين منطقه را داد. وي دو هفته به آنان فرصت داد تا اين منطقه را ترك نمايند. موعدي كه روز شنبه به پايان رسيد.

وي در همان ماه اعلام كرد مردم افغان نيازي به سربازان آمريكايي براي حفاظت از كشورشان را ندارند و خواهان ترك هر چه سريع تر آنان از خاك افغانستان شد. 


برچسب ها: افغان ، سیا ، عبدالقیوم ، شکنجه ، torture
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار