رژيم صهيونيستي مي خواهد ميلياردها شيکل ( پول اين رژيم) از بودجه خود بکاهد که نشانگر تأثيرات و پس‌لرزه هاي بحران مالي و اقتصادي در آمريکا بر تل آويو است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ وزير دارايي اسرائيل گفت وزير دارايي آينده مجبور خواهد شد براي کاهش شديد چند ميلياردي بودجه چاره اي بيانديشد.

 اسرائيل به اجراي سياست هاي آمريکا پايبند است و اين بار ، اين پايبندي در سطح اقتصادي است .تل آويو از بودجه اش مي کاهد و به معافيتهاي مالي پايان داده و در پي برقراري مالياتهاي جديد است .يوفال اشتاينتز وزير دارايي اسرائيل گفت وزير دارايي آينده مجبور خواهد شد براي کاهش شديد بودجه دولت فکري کند.

آخرين گزارش اشتاينتز به کميسيون پارلماني حاوي دعوت به کاهش هزينه هاي دولتي و تمرکز به سرمايه گذاري و رشد و ايجاد فرصتهاي شغلي جديد است .وزير دارايي اسرائيل عملا  گام رياضت گسترده اقتصادي را آماده کرده است که بر اساس آن سي ميليارد شيکل از بودجه هاي دولتي کاسته خواهد شد .

بر اساس گام جديد مالي بر مالياتها ميزان يک درصد افزوده خواهد شد و معافيت  مالياتي از سبزيجات و ميوه جات برداشته خواهد شد.همچنين ماليات بر املاک از پنج درصد به هشت درصد افزايش خواهد يافت و در مقابل دستمزدها نيز به ميزان چهار ميليارد شيکل کاهش خواهد يافت .کودکان نيز از آثار کاهش بودجه در امان نمانده اند و سه ميليارد شيکل از اعتبارات مالي آنها کاسته خواهد شد و زنان شاغل نيز نمي توانند تا سن شصت و هفت سالگي بازنشسته شوند .

طرح مالي پيشنهادي نيز شامل کاهش ده ميليارد شيکل از بودجه وزارتخانه هاي دولتي در سال کنوني است و اين کاهش در سال آينده بيست ميليارد شيکل خواهد بود .کاهش بودجه اسرائيل ثمره ارتباطش با آمريکاست و وزارت دارايي در تل آويو پيش بيني کرده است فعاليتهاي اقتصادي با رکود بيشتري مواجه شود .


                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: آمریکا ، بحران ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار