رئیس اداره فعالیت های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فعالیت پنج هزار و ۴۳۰ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ انجمن فعال هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

افشین متقی، رئیس اداره فعالیت های علمی وزارت علوم در حاشیه همایش استانی مهندسین جوان دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: تنها 2 هزار و 800 انجمن در دانشگاه های پیام نور و جامع علمی کاربردی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 100 انجمن علمی دانشجویان کشور صد درصد از شاخص های رتبه بندی این وزارت برخوردار هستند، افزود: برگزاری حداقل یک عنوان همایش در ترم، دارا بودن سایت و نشریه دانشجویی، استاد مشاور، اجرای یک عنوان بازدید علمی و برگزاری دو کارگاه آموزشی از جمله شاخص های این وزارت برای فعال بودن انجمن علمی دانشجویی است.

متقی با اشاره به جایگاه انجمن های علمی خراسان جنوبی در کشور اذعان کرد: انجمن های دانشگاه بیرجند در شاخص های رتبه بندی به لحاظ تعداد جزو دانشگاههای میانه اما از لحاظ فعالیت در حد دانشگاههای رتبه یک کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند گرچه دانشگاه نیمه برخوردار به لحاظ اقتصادی است اما از لحاظ فعالیت جزو دانشگاه های شاخص کشور محسوب می شود، ادامه داد: دانشگاه بیرجند با دانشگاه های مادر این وزارت همچون امیر کبیر، شریف، تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی، فردوسی، شیراز، صنعتی اصفهان و الزهرا(س) مقایسه می شود.

مدیر انجمن های علمی دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص 4 میلیارد و 100 میلیون تومان به انجمن های علمی دانشجویی کشور برای سال آینده خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری بیش از 30 میلیارد ریال بوده است.

متقی خاطر نشان کرد: هیچ انجمن راکدی در دانشگاه های کشور وجود ندارد چراکه انجمن های دانشگاه هایی که صدرصد شاخص ها را دارا نیستند اما در رتبه دوم و سوم به لحاظ فعالیت قرار دارند./س

برچسب ها: انجمن ، علمی ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.