عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: شاه کليد ادامه مذاکرات و پايداري آن اين است که 1+5 و غرب حق غني‌سازي براي ايران را به رسميت بشناسند.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل،سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست ايران و 1+5 در آلماتي گفت: تا قبل از بازگشت هيئت اعزامي به آلماتي اطلاعات دقيقي از جزئيات اين مذاکرات در دست نيست اما شاه کليد ادامه مذاکرات و پايداري آن اين است که 1+5 و  حق غني‌سازي براي ايران را به رسميت بشناسند.

وي افزود: وقتي که حق غني‌سازي را براي ايران برسميت بشناسند در آن صورت ادامه شرايط قابل بحث است.

حقيقت‌پور تصريح کرد: در سايت فردو به غير از تهيه سوخت براي نيروگاه و هم چنين راکتور پزشکي تهران فعاليت ديگري صورت نمي‌گيرد.

عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در طول برگزاري مذاکرات عنوان کرده‌اند که ايران بايد مواردي را انجام دهد،وقتي اين موضوع را مطرح مي‌کنند که ايران نبايد غني سازي 20 درصد داشته باشد بايد تامين نياز ايران به سوخت 20 درصد را نيز تضمين کنند.

وي ادامه داد: ايران از ابتدا اعلام کرده بود که اگر سوخت 20 درصد راکتور تهران را تامين کنند تا بتوانيم نياز حدود يک ميليون بيمار نيازمند را به راديو دارو تامين کنيم شايد نياز به غني‌سازي 20 درصد احساس نشود اما به دليل اين که سوخت 20 درصد را براي راکتور تهران در اختيار ما قرار ندادند ما هم غني‌سازي را شروع کرديم.

حقيقت‌پور در پايان اظهار داشت: اگر غرب و 1+5 اين مسئله را بپذيرند که غني‌سازي حق ايران است مي‌توان درباره مسائل حاشيه‌اي بحث و مذاکره کرد و به سرانجام مناسبي رسيد.

انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
غنی سازی فقط گام اوله....
Iran (Islamic Republic of)
کریم نام اور
۱۷:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
بنازم به قامت رعنا وقیافه معصوم سردار جانباز فداکار ولایت دکتر سعید جلیلی که چون مولاش ابولفضل با قامتی استوار دربرابرهمه ارکان پوشالی غرب ایستادگی می کند .مقاومت نتیجه ای جز پیروزی ندارد .قول خداوند است .حرف قران است .جلوظلم کوتاه نیایی ازپا درمیاد .بنازم به قامت جانبازت .75میلیون جلیلی درمقابل غرب ایستادند
آخرین اخبار