یک کارشناس سیاست خارجی گفت: وقفه ایجاد شده در برگزاری مذاکرات نشان داد که غرب نمي‌خواهد در گفتگو با ايران به راه حلي منطقي برسد و سعی دارد با روش زور و فشار نتيجه‌گيري کند اما قطعا بسته پيشنهادي کشورمان به 1+5 تضمين‌کننده تعهدات ايران به NPT است.

" حسین کنعانی‌مقدم " در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش ایران در معادلات بین‌المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش‌ تعيين‌کننده‌اي در مسائل منطقه به‌خصوص خاورميانه دارد و آمریکا و غرب به خوبی می‌دانند که بیداری اسلامی و تحولات اخیر منطقه متاثر از انقلاب اسلامی کشورمان بوده و این مسئله در نحوه تعامل دیگر کشورها با ایران تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: نقش ایران در ساختار جهانی انکارناپذیر بوده و همین امر در مذاکرات هسته‌ای و پیشنهاد مذاکره با کشورمان از سوی آمریکا  تاثیرگذار بوده و اگر آمریکا نقش ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی را انکار کند قطعا بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: آمريکايي‌ها به خوبی پی برده‌اند که با فشار، تحريم‌هاي یکجانبه، بداخلاقي‌هاي سياسي و تصویب قطعنامه‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران، نمی‌توانند کشورمان را از دستیابی به اهداف خود باز دارد.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 افزود: وقفه ایجاد شده در برگزاری مذاکرات نشان داد که غرب نمي‌خواهد در گفتگو با ايران به راه حلي منطقي برسد و سعی دارد با روش زور و فشار نتيجه‌گيري کند اما قطعا بسته پيشنهادي کشورمان به 1+5 تضمين‌کننده تعهدات ايران به NPT است.

انتهای پیام/

برچسب ها: منطقه ، مسائل ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار