رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: اين گزارش در آستانه مذاکرات ايران و 1+5 هيچ تاثيري بر اراده ملت ايران و مذاکره‌کنندگان ايراني نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني امروز (يکشنبه 6 اسفندماه) در واکنش به گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره از گفتگوي سازنده با آژانس حمايت کرده و در ماههاي اخير همکاري ايران با آژانس حتي فراتر از ضوابط موجود بوده و اين نشان مي‌دهد كه جمهوري اسلامي هيچ مسئله پنهان ندارد.

وي در ادامه افزود: تمام فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران زير نظر بازرسان آژانس انرژي اتمي بوده و لذا در چنين شرايطي انتظار مي‌رفت گزارش آژانس انژي اتمي منصفانه باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح کرد: متاسفانه برخي کلمات و جملات در گزارش آژانس به کار رفته که کليشه‌اي بوده و نشان مي‌دهد اين جملات و کلمات از قبل آماده شده است تا فضاي دنيا را مه‌آلود کند.

نماينده قم در خانه ملت تصريح کرد: متاسفانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي که يک سازمان تخصصي در مباحث هسته‌اي است با اين گزارشات جايگاه خود را تضعيف کرده است.

رئيس نهاد قانونگذاري همچنين تاکيد کرد: اين گزارش آژانس در آستانه مذاکرات جمهوري اسلامي ايران و 1+5 با هر نيت و قصدي‌ هيچ تاثيري در اراده ملت و مذاکره‌کنندگان ايراني نخواهد داشت.

وي تاکيد کرد: مذاکره‌کنندگان بايد در چارچوب NPT مذاکره کنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار داشت: در جهان کنوني هيچکس با اينگونه دسيسه‌هاي سياسي دچار توهم نخواهد شد و ما نيز از مذاکرات در چارچوب NPT حمايت مي‌کنيم.

لاريجاني در بخش ديگري از نطق خود پيروزي ورزشکاران کشتي در مسابقات جام جهاني کشتي آزاد را به اعضاي اين تيم و ملت ايران تبريک گفت و اظهار داشت: اميدواريم ورزشکاران كشورمان در تمام ميادين ورزشي توفيقات بيشتري به دست آورند.

رئيس نهاد قانونگذاري کشور همچنين رحلت مادر شهيد شيروردي را تسليت گفت و تصريح كرد: ايشان يکي از اسوه‌هاي مقاومت بودند و رحلت ايشان را تسليت عرض مي‌کنم.

لاريجاني در پايان به 7 اسفند اشاره کرد و گفت: اين روز که روز مقاومت سوادکوه در مقابل ضد انقلاب بوده را به تمام کساني که در اين مصاف به شهادت رسيدند علو درجات را مسئلت مي‌کنم.
انتهاي پيام/

برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، آژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
چرا تاثیر ندارد برای شما تاثیر ندارد با ان درامد بالایتان کمر ما مردم خم شده
Iran (Islamic Republic of)
راهدار
۰۹:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
اقا بخدا 8 ماه حقوق نگرفتیم اداره راه وشهر سازی استان کهگیلویه و بویر احمد یه مدیر نالایق داره که شب با شکم پر می خوابه 230 نفر از نیرو هاش 8 ماهه که حقوق نداده
شما رو به خدا یه گزارش از ما بگیرید
آخرین اخبار