عضو هيئت‌رئيسه مجلس با اشاره به دور جديد مذاكرات ايران و1+5، گفت: اگر کشورهاي 1+5 با صداقت پاي ميز مذاکره با ايران حاضر شوند و به دنبال نتيجه باشند، شاهد نتيجه بهتري در روند مذاکرات خواهيم بود.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي درگفتگو با خبرنگارپارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به دور جديد مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 در آلماتي قزاقستان گفت: اگر کشورهاي 1+5 با صداقت پاي ميز مذاکره با ايران حاضر شوند و به دنبال نتيجه باشند، شاهد نتيجه بهتري در روند مذاکرات خواهيم بود.

وي در ادامه افزود:‌  آنچه که امروز مي‌بينيم، بهانه‌جويي و بهانه‌گيري‌هايي است که از سوي غرب و 1+5 صورت مي‌گيرد و آنها به اندک اطلاعات بي‌اساس و مغرضانه‌اي که از طريق منابع صهيونيسم، سلطنت‌طلبان و منافقين به دست مي‌آورند، توسل و تمسک مي‌کنند و آن را مبناي کار خود قرار مي‌دهند که اين باعث کندي در روند پيشرفت مذاکرات شده است.

عضو کميسيون امنيت ملي در ادامه با اشاره به اظهارات برخي منابع غربي مبني بر تعطيلي فردو در قبال تعليق بخشي از تحريم‌ها عليه ايران، اظهار داشت: مطالبي که در اين خصوص مطرح شده، تنها در سطح خبرگزاري‌ها بوده و تا کنون جزئيات بسته پيشنهادات تشويقي 1+5 به جمهوري اسلامي ايران به صورت رسمي اعلام نشده، اما در عين حال، آنها بايد تاکنون به اين نتيجه رسيده باشند که فعاليت هسته‌اي ايران يک اصل است و تعطيل‌بردار نيست.

 سبحاني‌نيا تصريح کرد: ايران مسئله غني‌سازي يا فعاليت سايت فردو را نه تعطيل مي‌کند و نه متوقف و اينها خطوط قرمزي است که غرب تا امروز بايد به اين نتيجه مي‌رسيد که نمي‌تواند براي ايران در اين خصوص شرط و شروطي بگذارد.

 عضو هيئت‌رئيسه مجلس بابيان اينکه ما از اين مرحله گذر كرده‌ايم، گفت : اگر به هر دليلي، ابهاماتي در اصل مسئله براي غرب وجود داشته باشد ، شفاف‌سازي از سوي ايران به خوبي انجام شده و در اين مرحله هم همين‌گونه خواهد بود.

وي در ادامه اظهار داشت: سردرگمي غرب ، توسل و تمسک به اخبار بي‌اساس درجهت فشار وارد کردن به جمهوري اسلامي ايران، سبب شده کارها آن سرعت لازم براي حل و فصل را نداشته باشد.

 سبحاني‌نيا در خاتمه خاطر نشان کرد: حضور مردم در راهپيمايي يوم‌الله  22 بهمن، پيام روشن و صريحي به غرب داشت که تأييدکننده مواضع ايران در مسائل مختلف هسته‌اي است.

گفتني است؛ دور جديد مذاكرات هسته‌اي ايران و 1+5، فردا(سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه) در آلماتي پايتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.     

انتهاي پيام/         
برچسب ها: مذاکرات ، آلماتی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار