یک کارشناس مسائل هسته ای گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اتخاذ رویکردهای خود به عنوان نهادی بین‌المللی باید همواره مستقل و بدون هرگونه جانبداري عمل کند.

"مهدی فضایلی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مواضع اتخاذ شده از سوی آژانس انرژی اتمی چه در زمان مسئوليت "يوكيا آمانو" و چه پيش از آن نشانگر این است که در این نهاد بین‌المللی لابی‌هایی نفوذ دارد که بر عملکرد آن در معادلات بین‌المللی تاثیرگذار است.

 وی در ادامه تصریح کرد: پیش از این "البرادعی" درصدد بود تا تصویر مستقل‌تری از خود به نمایش بگذارد که در اکثر مواقع در اين كار موفق نبود و اين در حاليست كه در شرایط کنونی نیز دخالت و نفوذ آمریکا و برخی لابی‌های دیگر در این نهاد بیشتر شده است.

این کارشناس مسائل هسته‌ای افزود:‌ اقدامات، تصميمات و مواضع جهت‌دار "بان‌کی‌مون" به عنوان دبیر کل سازمان ملل مصداق بارزی از این واقعیت است که برخی مجامع بین‌المللی قادر به دفاع از منافع هيچ کشوری به جز ابرقدرت‌ها نیستند.  
 
فضایلی ادامه داد: پس از گذشت مدت زمان کمی از انتشار این خبر تکذیبیه‌ای در خصوص اظهارات بان‌ کی‌مون صادر شد که به نظر می‌رسد این یک روند از پیش طراحی شده برای تحت‌الشعاع قرار دادن مذاکرات ایران با 1+5 بود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد:  افکار عمومی باید بدانند که این خبر در مذاکرات تاثیری نداشته و جنبه رسانه‌ای آن بیش از هر چیز دیگری مدنظر بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فضایلی ، کارشناس ، تشریح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار