يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران به طور حتم در مذاکره آلماتي از حق هسته‌اي خود دفاع خواهد کرد، گفت: تغيير مواضع غرب نسبت به مسئله هسته‌اي ايران مي‌تواند محور اصلي اين مذاکرات باشد.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه غرب به اين امر پي برده که ديگر زمان تهديد و تحريم عليه کشورمان به پايان رسيده است، اظهار داشت: آمريکا مي‌داند که تنها مسير براي مذاکره با ايران زمان تعامل بوده، غرب به اين نتيجه رسيده که تشديد تحريم‌ها عليه ملت ايران نه‌تنها آنها را به تسليم وادار نخواهد کرد بلکه به همگرايي هرچه بيشتر ملي منجر خواهد شد.

وي با اشاره به تغيير رفتار "جان کري" وزير امور خارجه آمريکا نسبت به "هيلاري کلينتون" و تاثير آن بر تغيير مواضع غرب و آمريکا نسبت به مسئله هسته‌اي کشورمان، ادامه داد: هر چند که لابي قدرتمند صهيونيستي با حمايت‌هاي خود از آمريکا براي اعمال فشار عليه کشورمان تلاش میکند، اما پيش‌بيني مي‌شود که تغيير مواضع سياست خارجي آمريکا نسبت به مسئله هسته‌اي ايران با انتصاب جان کري به تغيير در روند مذاکرات جمهوري اسلامي ايران و 1+5 بيانجامد.

هاني‌زاده تصريح کرد: تغيير در روند مذاکرات ايران و 1+5 می‌تواند در به رسميت شناختن حق هسته‌اي کشورمان در برخورداري از انر‍ژي هسته‌اي تاثیرگذار باشد.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به اهميت انتخابات آتي رياست جمهوري ايران براي غرب، خاطر نشان کرد: مذاکرات ايران و 1+5 بايد همچنان پس از انتخابات رياست جمهوري ادامه يابد چراکه نتيجه اين انتخابات مي‌تواند تاثير بسزايي بر مذاکرات داشته باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: هسته ای ، ایران ، غرب ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار