يک کارشناس سياست خارجي گفت: حکام بحريني در طول 2 سال گذشته کارنامه سياهي در تعامل خود با مردم بحرين برجا گذاشتند، بنابراين آنها شايسته اظهار نظر درباره مسايل منطقه و حقوق بشر در عرصه بین‌الملل نیستند.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي شيخ خالد بن احمد آل خليفه وزير امور خارجه بحرين درباره آشتي ملي و ضرورت تشکيل جلسه‌اي به عنوان دوستان ايران گفت: ادعاهای وزیر خارجه بحرین، ادعاهایی بی پایه و اساس است چرا که وی در توهم به سر می‌برد و این اظهارات پوشالی، فراتر از وسعت کشورش است.

وي افزود: حکام بحريني در طول 2 سال گذشته کارنامه سياهي در تعامل خود با مردم بحرين برجا گذاشتند، بنابراين آنها شايسته اظهار نظر درباره مسايل منطقه و حقوق بشر در عرصه بین‌الملل نیستند.

هاني‌زاده در ادامه تصريح کرد: کشور بحرين از لحاظ تاريخي و جغرافيايي بخشي از پيکره جدا شده از ايران است و انتظار مي‌رود که اقليت حاکم در اين کشور منصفانه با مردم خود رفتار کنند که سرکوب اعتراضات مردمی در واقع نشانگر استبداد حاکمان رژیم آل خلیفه در این کشور است.

وي با اشاره به سياست‌هاي سرکوبگرانه رژيم آل خليفه اظهار داشت: در طول 40 سال گذشته شاهد بوده‌ايم که اقليت بحرين با در دست گرفتن اهرم قدرت و با استفاده از نيروهاي خارجي به سرکوب مردم مظلوم اين کشور مي‌پردازند و متاسفانه سازمان‌هاي مدعي دفاع از حقوق بشر در مقابله با اين جنايات هيچ گونه عکس العلملي از خود نشان نمي‌دهند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان يادآور شد: منظور از دوستان ايران همان منافقين و گروهک‌هاي تروريستي هستند و اين اظهار نظر وزير خارجه بحرين نوعي مداخله يک کشور کوچک فراتر از حجم جغرافيايي و سياسي خود در مسايل داخلي کشور بزرگي همچون ايران است، بنابراين ايران بايد از طريق سازمان‌هاي بين المللي اين مسئله را تعقيب کرده و خواستار برخورد جدي با حاکمان بحريني باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اظهار نظر ، حکام ، بحرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار