يک کارشناس سياست خارجي گفت: قطعا در هر مذاکره‌اي کشورمان موضوع سوريه را مطرح خواهد کرد چرا که در حال حاضر حل بحران این کشور به نقطه بن بست رسيده و لازم است جمهوري اسلامي ايران از ظرفيت‌هاي ديپلماتيک خود استفاده کند.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر سعيد جليلي به هند و مذاکرات پیش‌روی کشورمان با گروه 1+5 گفت: نشست‌ دهلي در چارچوب گسترش روابط ايران و هند با رويکرد مقابله با تحريم‌هاي جديد آمريکا و استفاده از ظرفيت این کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

وي افزود : جايگاه هند به عنوان يک شريک اقتصادي و تاثيرگذار در منطقه مي‌تواند به اقتصاد کشورمان کمک و جمهوری اسلامی ايران را به بلوک اقتصادي جديدي تبديل کند.

هانی‌زاده با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تصریح کرد: اگر اعضاي 1+5 و آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي حسن نيت خود را به کشورمان نشان دهند مي‌توان به نتیجه مطلوبي در مذاکرات رسيد اما با توجه به تحريم‌هاي جديد به نظر مي‌رسد ابعاد دیگری در گفتگوهاي ايران و گروه 1+5 وجود داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به بحران سوريه اظهار کرد:‌ قطعا در هر مذاکره‌اي کشورمان موضوع سوريه را مطرح خواهد کرد چرا که در حال حاضر  حل بحران این کشور به نقطه بن بست رسيده و لازم است جمهوري اسلامي ايران از ظرفيت‌هاي ديپلماتيک خود استفاده کند تا سوريه از بحران فعلي خارج شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا و غرب از تحريم‌های یکجانبه علیه ايران نتيجه معکوس گرفته‌اند و بسیاری از کشورها از جمله چین، روسیه و آلمان به این مهم پی برده‌اند بنابراین خواهان حل معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق رویکرد سیاسی و گفتگوهای دوجانبه هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، هند ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار