"چاك هيگل" وزير دفاع جديد آمريكا روز گذشته پس از راي مثبت سناتورهاي آمريكائي به انتخابش در مراسم سوگند خود وعده داد كه دولت آمريكا سياستي جديد را در پيش خواهد گرفت و قصد ندارد تا خواسته هاي خود را به جهان "ديكته" كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، مراسم معارفه وزير دفاع جديد آمريکا، روز چهارشنبه، طي مراسمي در جمع مهمانان و مقامات پنتاگون برگزار شد.

در ابتداي مراسم معارفه ي چاک هِيگِل، وزير دفاع جديد آمريکا، جان وورث به عنوان يکي از نظاميان آمريکايي که سابقه خدمت در جنگ افغانستان و عراق را از جمله موارد درخشان موجود در کارنامه ي خود اعلام کرد، اظهاراتي را در تمجيد از چاک هيگل بيان کرد و سپس از وي دعوت کرد تا سخنراني خود را در برابر حضار آغاز نمايد.

هيگل در جلسه اي كه در پشت درهاي بسته برگزار شد با ابراز خوش بيني در مورد چالش هاي بين المللي بار ديگر همچون ساير مقامات آمريكائي مدعي شد كه دولت‌ آمريكا بايستي رهبري جهان را در دست داشته باشد.

با اين حال وي با كمي نرمش در لحن افزوده است "ما نمي توانيم خواسته هايمان را به دنيا ديكته كنيم. اما ما مي بايستي در رويدادهاي جهاني مشاركت كنيم. ما مي بايستي رهبري متحدان مان را برعهده گيريم."

وي همچنين در مورد كاهش بودجه نيز سخن گفت و اظهار داشت "ما به اين كار نياز داريم و بايستي آن را انجام دهيم. ما مي بايستي با واقعيت ها مواجه شويم." 


برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، هیگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار