استاندار آذربایجان غربی گفت: مسئولان نهادهای مرتبط با تنظیم بازار باید به هرگونه تغییر کاذب قیمت کالا در بازار عکس‌العمل نشان دهند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دهمین جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی چهارشنبه شب با حضور اعضای این ستاد و به رسایت استاندار آذربایجان غربی در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

در این جلسه هرکدام از اعضای ستاد گزارش‌های خود در خصوص نحوه عملکرد و وضعیت فعلی بازار ارائه داده و طرح‌های پیشنهادی خود برای بازار استان را مطرح کردند.

در پایان این جلسه وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان غربی و رئیس ستاد تنظیم بازار استان در سخنانی اظهار داشت: برگزاری جلسات تنظیم بازار باید دارای نتایج مناسب و مطلوبی برای مردم باشد تا به این ترتیب زمینه سوء استفاده برخی از وضعیت پیش آمده فراهم نشود.

وی در خصوص گرانی‌های اخیر در بازار، گفت: تعدادی از اصناف با استفاده از فرصت پیش آمده اقدام به احتکار و همچنین گران‌فروشی کردند که در این خصوص باید نظارت‌ها بیش‌تر شود و به صورت دقیق نسبت به مشخص کردن زمینه‌های سوء استفاده از فرصت‌ها اقدام شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بالا بودن قیمت برخی کالاهای اساسی، ابراز داشت: اینکه هر کدام از کالاهای اساسی در بازار کمیاب شوند و قیمت آن‌ها تا چند برابر بالا رود رویه نادرست و نامتعادل است و این رویه باید توسط ستاد تنظیم بازار رفع شود.

جلال‌زاده در بخشی از سخنان خود اولویت توزیع مواد غذایی اساسی را اقشار کم درآمد و سطح پایین جامعه دانست و خطاب به مسئولان این امر، تاکید کرد: نهادهایی همانند کمیته امداد، بهزیستی، تعاون روستایی و دیگر نهادهای مرتبط با اقشار آسیب پذیر و کم درآمد باید در اولویت تقسیم ارزاق غذایی باشند تا به این ترتیب زمینه سوء استفاده برخی افراد از جایگاه این اقشار به وجود نیاید.

وی در بیان این نکته تشکیل جلسه با مسئولان نهادهای مرتبط با اقشار آسیب پذیر راه حل اصلی برای مشکلات موجود است، اذعان داشت: باید برای رسیدن به نقطه مطلوب بازار تلاش شود و به همین دلیل نیازمند نگاه بهتر به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه هستیم.

رئیس ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی اضافه کرد: در آستانه عید نوروز برخی تخلفات همانند گران‌فروشی و احتکار رواج می‌یابد و به این ترتیب زمینه استفاده تمام مردم از امکانات وجود ندارد.

در این جلسه بنا به دستور استاندار آذربایجان غربی گروهی متشکل از چند مسئول دستگاه‌های مرتبط به منظور اطلاع دقیق از قیمت مواد غذایی نظیر مرغ و برنج در بازار آزاد ارومیه با حضور در تعدادی از مغازه‌های سطح شهر نتیجه این بازید را اعلام کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با نظارت مستقیم مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بهبود داشته باشد تا مردم در خریدهای خود آسوده‌تر باشند.

برچسب ها: تظارت ، ارومیه ، قیمتها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.