اختلافات بين قدرت حاکم بر مصر و مخالفان هر روز بيشتر مي شود و ملت اين کشور در اين ميان سرگردان مانده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ اين شبکه که در خصوص مصر خط خبري و سياست اختلاف افکني بين دولت محمد مرسي رئيس جمهور مصر از گروه اخوان المسلمين و مخالفان را دنبال مي کند با اعلام اين مطلب افزود : حزب سلفي نور در ميان اوضاع متشنج حاکم بر احزاب و مردم مصر همانند ديگر احزاب و تشکلهاي متعدد اسلامگرا تصميم گرفت  و اعلام کرد در انتخابات مجلس نمايندگان شرکت خواهد کرد و خاطر نشان شد براي ورود به هرگونه ائتلاف انتخاباتي آمادگي دارد به شرط آنکه با اصول شريعت اسلام مطابقت داشته باشد .بسام زرقا معاون رئيس حزب سلفي نور گفت :« اين مشارکت به فضايي نياز دارد که شفافيت و سلامت انتخابات را تضمين کند به همين سبب حزب نور خواهان تضمينهاي روشن و کافي براي انتخابات است».

عبد البصير حسن خبرنگار شبکه الجزيره در قاهره در گزارشي گفت محمد مرسي بر لزوم برگزاري انتخابات پارلماني تأکيد کرد زيرا به گفته وي يک حق قانوني است که باعث تکامل نهادهاي قانونگذاري مي شود .وي از مخالفان خشمگين خواست در انتخابات شرکت کنند اما بيشتر مخالفان به دعوت جديد مرسي براي گفتگوي ملي اعتراض کردند و گفتند وي به خواسته‌هاي مخالفان بي اعتنايي کرده است و تضميني براي مخالفان وجود ندارد .

شماري از احزاب و تشکلهاي مخالف و در صدر آنها حزب قانون اساسي ، جريان مردمي و جبهه ملي اعلام کردند انتخابات آينده را تحريم کرده‌اند . اين تحريم نشان دهنده بحراني شدن اوضاع سياسي مصر است .زياد عقل پژوهشگر در امور احزاب در مرکز مطالعات راهبردي الاهرام گفت :« برون رفت از اين بحران به گفتگوي جدي نياز دارد که تضمينهاي کافي داده شود تا تأثير گذار باشد و به تجديد نظر در قانون انتخابات و همچنين به علاقه نظام به حضور همه نيروهاي سياسي نياز دارد ».

احزاب و نيروهاي مخالف برگزاري انتخابات که شرط مشارکت در انتخابات را تشکيل دولت شايسته سالار و اصلاح قانون انتخابات اعلام کرده‌اند از مصريها خواستند در انتخابات آينده شرکت نکنند.
الجزيره سپس دو مصاحبه مردمي در مخالفت با برگزاري انتخابات پخش کرد .عبد البصير گفت بنابراين در عرصه سياسي مصر تحول جديدي رخ نداده است . احزاب اسلامگرا از از دعوت مرسي به گفتگوي ملي استقبال و برخي احزاب نيز مخالفت کردند و بين اين دو نيز ملت بين قدرت حاکم و مخالفان سرگردان مانده اند و اختلافات بين آنها نيز هر روز بيشتر مي شود .




برچسب ها: اختلاف ، مصر ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار