رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از آزادی 11 هکتار از اراضی ملی زنجان از دست زمین‌خواران خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مصطفی طلوعی با اشاره به اینکه 11 هکتار از اراضی ملی به تصرف دو زمین‌خوار درآمده بود، اظهار داشت: با تلاش ماموران این زمین‌ها آزاد شدند.

وی با بیان اینکه پلیس اطلاعاتی در مورد تصاحب غیر قانونی زمین توسط دو نفر دریافت کرده بود، افزود: این اراضی در اراضی ملی پایین کوه زنجان قرار داشت.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه از سال 74 دامنه جنوبی پایین کوه زنجان توسط اداره کل منابع طبیعی با کشت درختان جنگلی به تفرجگاه تبدیل شده است، تصریح کرد: زمین مذکور در نقشه ترسیمی جزو مستثنیات اعلام شده است.

وی از اقدام دو متهم دستگیر شده در تخریب و آتش زدن درختان کاشته شده پس از تصرف زمین مورد نظر خبر داد و گفت: آنها با شیوه‌های مختلف اقدام به اخذ سند مالکیت برای زمین مورد نظر کرده‌اند.

*ملی بودن زمین مورد نظر محرز شد

طلوعی با اشاره به اخذ نظرات کارشناسی از منابع طبیعی تصریح کرد: پس از کسب نظرات کارشناسی و اخذ نقشه‌های هوایی، ملی بودن زمین مذکور محرز شد.

وی به سیر روال قانونی در مورد زمین 11 هکتار و 7 هزار متری واقع در اراضی پایین کوه زنجان اشاره کرد و افزود: پس از طی این مراحل هر متهم دستگیر و اسناد صادر شده ابطال و زمین تصرف شده آزاد شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.