مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صدور مجوز صادرات محصولات مازاد به منظور تداوم فعالیت خطوط تولید تا پیش از پایان امسال ضروری است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل شانا، علی محمد بساق زاده با بیان این که قانون منع صادرات برخی از محصولات پتروشیمی مشکلاتی را برای تعدادی از واحدهای تولیدی به وجود آورده است، تصریح کرد: از وزارت صنعت معدن و تجارت درخواست داریم تا با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هرچه زودتر مجوز صدور این فراورده ها را صادر کند تا مشکلات مجتمع های پتروشیمی تشدید نشود.

وی ادامه داد: اولویت فعالیت مجتمع های پتروشیمی تامین نیاز داخل است و صادرات پس از رفع نیاز داخل صورت خواهد گرفت.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: به عنوان نمونه تولید زایلین در کشور کمتر از نیاز داخل است و شرکت بازرگانی پتروشیمی و چند شرکت پتروشیمی دیگر با واردات این محصول در کنترل و تنظیم بازار همکاری مطلوبی داشته و کمبود زایلین در داخل کشور وجود ندارد.

بساق زاده افزود: برخی از تولید کنندگان زایلین خط تولید خود را تغییر داده و اقدام به تولید محصولات دیگر که در داخل کشور نیاز به آنها زیاد است می کنند و به همین علت حجم تولید مجتمع های تولید کننده زایلین کاهش یافته است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای تولید و واردات این محصول برای ماه های آتی انجام شده و مصرف کنندگان هیچ گونه نگرانی نخواهند داشت.

پارازایلین و مخلوط زایلین ها در صنایع رنگ سازی، صنایع پلاستیکی کاربرد دارند و این محصولات ماده اولیه ساخت الیاف مصنوعی، ترفتالیک اسید، صنایع دارویی، حشره کش ها و حلال ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت نیز چهارشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار شانا در مورد مصوبه وزارت صنعت در باره ممنوعیت صادرات برخی از کالاهای پتروشیمی اظهار کرد: این معاونت و نیز معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در حال مذاکره و رایزنی برای لغو مصوبه ممنوعیت صادرات برخی از محصولات پتروشیمی هستند.

دکتر شجاع الدین بازرگانی افزود: این مصوبه نباید منجر به از دست رفتن بازارهای صادراتی ایران شود و شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندین بار اعلام کرده که محصولات و فرآورده های پتروشیمی پس از رفع کامل نیاز داخل صادر خواهد شد و مجتمع های پتروشیمی آمادگی دارند که نیاز داخل را تامین و در برخی از موارد نیز با واردات بازار را تنظیم کنند.

وی تصریح کرد: باید مدیریت بازار حفظ شود  و بازارهایی را که با سرمایه گذاری های فراوان در فضای رفابتی ایجاد شده است، حفظ کرد و از دست دادن بازارهای جهانی شرایط مطلوبی را به همراه نخواهد داشت./س
برچسب ها: تولید ، پتروشیمی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار