مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: بیش از 75 درصد تجهیزات، مواد شیمیایی و کاتالیست های واحدهای پتروشیمی تولیدی در داخل کشور ساخته می شود.

عبدالحسين بيات در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر این که به یک برنامه ریزی برای ایجاد شرایط  انقلابی در بحث کاتالیست ها نیاز داریم، افزود: البته از دهه 70 نیز اقدام هایی در صنعت نفت در مقوله کاتالیست ها انجام شده؛ به طوری که هم اکنون بیش از 75 درصد تجهیزات مواد شیمیایی و کاتالیست ها برای واحدهای پتروشیمی تولیدی قابل تامین است.

وي با بيان اينکه درصدد بومی سازی تمامی نیازهای صنایع پتروشیمی هستیم گفت: تا زمانی که صنایع پتروشیمی در کشور فعال است، هیچ دلیل و منطقی وجود ندارد که برای تامین نیازها به سایر کشورها وابسته باشیم.

بيات تصريح کرد: امروزه نقش کاتالیست ها بسیار بااهمیت و برای رفتن به سمت اهداف آن به یک حرکت انقلابی نیاز است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: هم اکنون در صنعت پتروشیمی از یک تا چند دانش فنی بنیادی استفاده شده که بحث استفاده از کاتالیست ها، تغییر و تحول و تبدیل آن به عنوان یک بازار قابل توجیه، روند رو به پیشرفتی دارد.

وی  اضافه کرد: در کنار برنامه های پنجم و ششم توسعه اقتصادی کشور، یک برنامه توسعه گسترده در بخش نفت، پالایش و پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: هم اکنون در صنعت پتروشیمی نیز 42 مجتمع درحال تولید است که تعداد این مجتمع ها به 50 مجتمع خواهد رسید./عب
برچسب ها: سهم ، پتروشیمی ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار