مقامات رژيم صهيونيستي روز گذشته اعلام كردند كه آن رژيم از دو هفته پيش پيام هايي را به آنكارا ارسال نموده و در آن از دولت تركيه خواسته تا "فضايي مثبت" براي گرم شدن مجدد روابط آنكارا – تل آويو را ايجاد نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، اين پيام در حالي ارسال مي شود كه تا چند روز آينده "جان كري" وزير امور خارجه جديد دولت آمريكا در سفر 10 روزه خود كه در آن از 9 كشور بازديد خواهد نمود به آنكارا نيز سفر مي كند و قطعا در اين باره با مقامات ترك رايزني خواهد نمود. پيش از اين دولت آمريكا با انتشار بيانيه اي از دولت تركيه و رژيم صهيونيستي خواسته بود تا روابط ديپلماتيك خود را از سر گيرند. مقامات صهيونيست در ادامه افزوده اند كه در اين نامه به ضرورت برقراري مجدد روابط تركيه و رژيم صهيونيستي اشاره شده و گفته اند "مسلم است كه سرديو روابط ميان دو كشور بسيار نااميد كننده است. ما در مورد بحران سوريه نيز منافع مشتركي داريم و بايستي با يكديگر رابطه داشته باشيم."

اين در حاليست كه منابع ديپلماتيك دولت تركيه تاكنون نسبت به اين خبر واكنشي نشان نداده اند با اين حال روزنامه "تايمز اسرائيل" گزارش داده كه پيش از اين "فريدون سينير اوغلو" معاون وزير امور خارجه تركيه با دو تن از مقامات نزديك به نتانياهو ديداري داشته است.

پس از حادثه يورش وحشيانه نظاميان صهيونيست بسوي كاروان غزه در سال 2010 كه حامل جمعي از فعالان صلح طلب بود و براي درهم شكستن محاصره نوار غزه راهي آن منطقه بود روابط تركيه و رژيم صهيونيستي به سردي گرائيد. پس از اين حادثه دلخراش كه به كشته شدن چند نفر از سرنشينان كشتي نيز انجاميد رژيم صهيونيستي از دولت تركيه عذرخواهي نكرد و همين امر باعث شديدتر شدن تنش فيمابين شد. روز گذشته نيز در خبري اعلام كشد كه نتانياهو پيشنهاد "ايهود باراك" وزير دفاع رژيم صهيوينستي براي عذرخواهي از دولت تركيه را رد كرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار