افراد موفق خود را برای انجام کارهای کوچک تشویق می کنند.

سعید بی نیاز کارشناس ارشد روان شناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اهمال کارها افراد بی مسئولیتی هستند گفت: اهمال کاری دلایل متفاوتی دارد.

وی در ادامه افزود: اهمال کارها برخلاف ظاهرشان برای موفقیت خود اهمیت زیادی قائل هستند اما به جای اینکه به استقبال خطر بروند، از خطر می‌گریزند.

بی نیاز با بیان اینکه افراد اهمال کار از شکست می‌ترسند گفت: این افراد برای فرار از شکست مدام تصمیم شان را به تعویق می اندازند تا معلوم نشود شکست می خورند یا موفق می شوند.

این کارشناس ارشد روان شناسی بالینی یادآور شد: کمال گرایی، دست کم گرفتن خود و قانع  نبودن از مشخصات اخلاقی افراد اهمال کار است.

وی با تاکید بر اینکه افراد موفق خود را برای انجام کارهای کوچک تشویق می کنند گفت: اهمال کارها خود و کارهایی را که انجام می‌دهند دست کم می‌گیرند و به همین دلیل همیشه در پایان احساس خستگی می کنند و احساس می‌کنند هیچ کاری انجام نداده اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قاطع نبودن، موجب اهمال کاری می شود بله گفتن به دیگران موجب احساس سردرگمی و خستگی افرادی می شود که از نه گفتن در شرایط پر مشغله کاری هراس دارند.

وی با بیان اینکه برای کسب موفقیت باید از خطر استقبال کرد گفت: برنامه ریزی مناسب، تقسیم بندی اهداف بزرگ به هدف های کوچک، خوش بینی و جایزه دادن به خود از مهمترین راهکارهایی است که موجب حرکت در مسیر دستیابی به اهداف در زندگی می شود./ع2
برچسب ها: موفقیت ، برنامه ، احساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار