انگلیس و فرانسه با ابراز نگرانی از اینکه مبادا عدم تحویل به موقع سلاح به مخالفان سوریه از وابستگی آنان به غرب بکاهد و منافع غرب در منطقه را به خطر بیاندازد از اتحادیه اروپا خواستند تا قانون ممنوعیت ارسال رسمی سلاح به سوریه را لغو یا تعدیل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العرب الیوم، انگلیس و فرانسه با ارائه درخواستی خواهان آن شدند تا ممنوعیت تسلیح آشوبگران سوریه رسما لغو شود.

این درخواست جنگ طلبانه و صلح ستیزانه فعلا با مخالفت دولت های صاحب نفوذ اتحادیه از جمله آلمان به تصویب نرسید اما "ويلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد کشورش با ارائه طرح و درخواستی دیگر در پی آن خواهد که حداقل از شدت این ممنوعیت بکاهد تا رسما دست این کشور برای ارسال سلاح به تروریست های سوریه بازتر شود.

روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" نیز با انتشار این خبر دلیل لغو درخواست انگلیس و فرانسه را مخالفت آلمان، سوئد، و اشتون (سفیر تام الاختیار اتحادیه اروپا در امور خارجه) دانست. این روزنامه تاکید کرد اگر چه طرح ارسال رسمی سلاح به مخالفان سوریه فعلا با شکست مواجه شد اما از سویی دیگر کشورهای عضو با تحمیل تحریم های جدید بر این کشور بحران زده موافقت کردند.

دیلی تلگراف با اشاره به درخواست انگلیس برای تعدیل قانون ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه افزود: ویلیام هیگ نگران آنست که عدم تحویل به موقع سلاح به مخالفان سوریه باعث کاهش وابستگی آنان به غرب و در نتیجه آسیب دیدن منافع غربی در منطقه شود!

پیش بینی می شود با شروع ماه مارس تحریم های جدید غرب علیه سوریه اعمال شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار