دومین کنگره قارچ شناسی پزشکی ایران امروز 24 بهمن به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آغاز به کار کرد.

دکتر احمدرضا محتدی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با وجود الینکه فعالیت های پژوهشی در جهت کمی افزایش پیدا کرده است زمان آن رسیده که به مقالات کیفی و کاربردی و ارتباط آنها با گروه های بالینی بپردازیم.
 
وی گفت: خوشبختامه در زمینه های مختلف و گروه های مختلف اعم از اساتید و دانشجویان فعالیت پژوهشی به صورت گسترده در حال انجام است ولی مطلبی که مهم است کاربرد فعالیت های کمی است.

 محتدی تصریح کرد: به دلیل اینکه در دانشگاه های علوم پزشکی، گروه های آموزش بالینی مشغول فعالیت هستند مانند گروه های داخلی، ریه، پوست، جراحی، زنان این گروه ها با گروه قارچ شناسی پزشکی در ارتباط بوده و اگر فعالیت مشترکی صورت گیرد عملاً فعالیت های پژوهشی در گروه های بالینی و پایه کاربردهای عملی خواهد داشت و حوزه های تشخیص و درمان بیماری ها را تسهیل می بخشد.
 
دبیر اجرایی این کنگره عنوان کرد: 200 مقاله در این کنگره به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود، بیماری های قارچی، درمان های بیماری های قارچی و استفاده از گیاهان دارویی در درمان بیماری های قارچی از محورهای مورد بحث در این کنگره است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار