هفتمین نشست اتاق فکر حکمرانی سلامت با موضوع تبیین جایگاه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در هرم سیاستگذاری برای سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

محمداسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر ارتقای سلامت آحاد مردم و دسترسی همه اقشار به خدمات بهداشتی، درمانی و غذای سالم، گفت: دکتر پزشکیان خواستار فعال‌تر شدن شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و ارتقای این شورا شد.

وی با اشاره به نامه رئیس دفتر رئیس‌جمهور، به نقش شورا در پیگیری و حمایت از حقوق بیماران و جایگاه و ساختار فرابخشی شورا در پیگیری مسائل کلان حوزه سلامت و مسائل کلان حوزه امنیت غذایی اشاره کرد و دسترسی عادلانه مردم به غذای سالم و با کیفیت را از اولویت‌های مهم این شورا برشمرد. 

مطلق همچنین به درخواست دفتر رئیس‌جمهور برای تشکیل جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی طی یک ماه آینده اشاره کرد.

در این نشست، اعضا ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص جایگاه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در هرم سیاستگذاری برای سلامت و امنیت غذایی به بررسی راهکار‌های ارتقای عملکرد شورا پرداختند. همچنین حاضرین ضمن اشاره به جایگاه فرا وزارتی دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به اهمیت شفافیت جایگاه آن در حوزه حکمرانی، تاکید کردند.

در ادامه نشست، اعضا در خصوص اهمیت مشخص بودن حیطه کار شورا، ارتقای جایگاه دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سطح ملی و ارتباط آن با سطوح متناظر استانی، ورود به همکاری‌های بین شورایی و شفافیت فرایند‌ها در وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی و لزوم تبیین بند ۲ سیاست‌های کلی سلامت در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که دیدمان یا پارادایم توسعه سلامت محور عدالت بنیان است، مطالبی را عنوان کردند.

اعضای جلسه در راستای برنامه دولت چهاردهم در حوزه سلامت که در آن به تقویت نقش آفرینی شورای عالی سلامت تاکید شده است، بر رفع چالش‌های شناخته شده شورا تاکید کردند و آن را لازمه تقویت جایگاه شورا دانستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار