انتظار می‌رود تا اپل در این ماه و شاید در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور)، گوشی‌های سری آیفون ۱۶ را معرفی کند.

طبق گزارش‌های منتشرشده، آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس مانند مدل‌های قبلی خود دو دوربین خواهند داشت، اما این بار دوربین‌ها به‌صورت عمودی روی پنل پشتی دستگاه قرار خواهند گرفت. دوربین اصلی این دستگاه‌ها همان دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس خواهد بود.

دوربین فوق‌عریض این دو دستگاه دارای دیافراگم f/۲.۲ خواهد بود (در مقایسه با f/۲.۴ در مدل‌های سال گذشته) که می‌تواند عکس‌های بهتری در نور کم بگیرد و ظاهراً آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس برای اولین بار در بین آیفون‌های غیر پرو از عکاسی ماکرو پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات دوربین مدل‌های آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس هر دو دارای دوربین تله فوتو ۵x خواهند بود و این سنسور دیگر مانند سال گذشته منحصر به مدل بزرگ‌تر نیست. قرار است این سنسور همان ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۸ باشد.

دوربین اصلی آیفون‌های ۱۶ پرو نیز نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد کرد، اما تغییر قابل توجهی در سنسور فوق عریض آنها وجود خواهد داشت. درباره دوربین فوق‌عریض مدل‌های آیفون ۱۶ پرو گفته‌شده که یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی وجود خواهد داشت که می‌تواند عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی ProRaw بگیرید.

همچنین شایعه شده است که اپل امسال فرمت عکس جدیدی به نام JPEG-XL را به مدل‌های آیفون ۱۶ اضافه خواهد کرد. دو نسخه پرو همچنین از قابلیت ضبط ویدیوی ۳K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه با Dolby Vision پشتیبانی خواهند کرد.

در نهایت، هر چهار مدل آیفون ۱۶ دارای دکمه کپچر خواهند بود. این دکمه خازنی خواهد بود، به این معنی که با فشاردادن عملاً آن را حرکت نمی‌دهید. این دکمه فقط برای استفاده توسط برنامه‌های دوربین در دسترس خواهد بود و برنامه‌های شخص ثالث نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.

علاوه‌بر‌این، از آنجایی که این دکمه خازنی است، می‌توانند مانند یک ترک‌پد عمل کند، به این معنی که با کشیدن انگشت خود روی آن اقدامات مختلفی را می‌توان انجام داد. اپل ممکن است از این قابلیت به‌منظور بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی استفاده کند، اما توسعه‌دهندگان شخص ثالث می‌توانند از API مربوط به این دکمه برای انجام کار‌های دیگر استفاده کنند.

منبع: دیجیاتو 

برچسب ها: اپل ، آیفون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار