نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ احتمالا تا آخر هفته جاری اعلام خواهد شد.

 از سال ۱۴۰۲ برگزاری کنکور به صورت دو نوبته برگزار شد و رقابت‌های داوطلبان نوبت اول در دی‌ماه ۱۴۰۱ و نوبت دوم در تیرماه ۱۴۰۲ صورت گرفت.

بنا بر قول مسئولان سازمان ملی سنجش نتایج اولیه قبول شدگان مرحله اول برای انتخاب رشته داوطلبان تا آخر این هفته بر روی سایت سازمان  سنجش قرار خواهد گرفت.

در دومین نوبت آزمون سراسری امسال تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر شامل ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ زن (۶۳ درصد) و و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ مرد (۳۷ درصد) ثبت‌نام کردند.

در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۴۴ هزار و ۶ نفر (۳۵ درصد) زن و ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر (۶۵ درصد) مرد بودند.

گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر داوطلب داشت که ۱۷۸ هزار و ۶۴۸ نفر (۶۶ درصد) زن و ۹۲ هزار و ۱۰۴ نفر (۳۴ درصد) مرد بودند.

گروه آزمایشی هنر ۴۶ هزار و ۳۱ نفر داوطلب داشت که تعدادی از آنها داوطلب دو رشته‌ای محسوب می‌شوند به این صورت که علاوه بر یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی (ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی)، هنر را به عنوان گروه آزمایشی دوم خود انتخاب کرده‌اند و هنر برای برخی دیگر از داوطلبان، گروه آزمایشی اصلی بود.

استقبال داوطلبان زن برای شرکت در آزمون گروه هنر، چشمگیر بود به گونه‌ای که ۷۸ درصد جمعیت کل داوطلبان این گروه را به خود اختصاص دادند و ۳۵ هزار و ۷۷۹ نفر زن و تنها ۱۰ هزار و ۲۵۲ نفر مرد، داوطلب گروه آزمایشی هنر شدند.

گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هم وضعیت مشابه گروه هنر داشته و در کنار داوطلبان اصلی خود، داوطلبان دو رشته‌ای از دیگر گروه‌های آزمایشی نیز داشت.

در مجموع، ۷۰ هزار و ۹۲۲ نفر برای شرکت در آزمون در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کردند که این آمار شامل ۴۷ هزار و ۵۲۴ نفر زن و ۲۳ هزار و ۳۹۸ نفر مرد بود. آزمون این گروه برای پذیرش دانشجو در رشته زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، روسی و آلمانی برگزار شد.

علوم تجربی در آزمون امسال تقریبا ۴۸ درصد جمعیت کل داوطلبان را به خود اختصاص داد. در این آزمون تعداد ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ هزار نفر برای رقابت در گروه آزمایشی علوم تجربی، نام‌نویسی کرده‌اند که ۳۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر (۶۷ درصد) را داوطلبان زن و ۱۵۶ هزار و ۷۹۰ نفر (۳۳ درصد) را داوطلبان مرد تشکیل داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار