در پی تشدید بحران سیاسی در تونس سه تن از وزیران حزب چپگرای ائتلافی دولت به رهبری منصف مرزوقی رئیس جمهور این کشور از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24 ؛یک منبع دولتی اعلام کرده است حزب « کنگره جمهوری» از ائتلاف دولتی خارج شده است.

داوید تامسون خبرنگار این شبکه در تونس افزود در حال حاضر این حزب رسما از تایید این خبر امتناع کرده است اما ضرب الاجلی که این حزب یک هفته پیش تعیین کرده بود، به پایان رسید و قرار است فردا کنفرانسی مطبوعاتی برگزار شود که به احتمال زیاد طی آن خبر استعفای وزیران این حزب اعلام خواهد شد.

این ضرب الاجل یک هفته پیش قبل از ترور شکری بلعید مخالف تونسی اعلام و به علت نتیجه نگرفتن در مذاکرات بر سر ترمیم کابینه تعیین شده بود. مذاکرات بین حزب النهضه و دو حزب ائتلافی چپ میانه از شش ماه پیش بر سر تغییر وزیران دادگستری و امور خارجه دنبال می شد.النهضه قبل از ترور شکری بلعید از واگذاری این دو وزارتخانه خودداری می کرد.

این خبرنگار ادامه داد می توان گفت شاهد فروپاشی کامل ائتلاف دولتی بین اسلامگرایان النهضه و دو حزب چپ میانه هستیم. منصف مرزوقی حتی گفته بود از این پس درون ائتلاف دولتی به مخالفان سیاسی تبدیل شده ایم. احتمال دارد باردیگر مسئله استعفای رئیس جمهور نیز مطرح شود. 




برچسب ها: مرزوقی ، تونس ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار