خبرگزاري چيني "شين هوا" در مقاله جديدي به رسوايي هاي اخلاقي در كليساهاي آمريكا پرداخته است و اظهار داشته كه اين مسئله در حال تبديل شدن به يك معضل عمده در آن كشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا، نويسنده خبرگزاري "شين هواي چين در ابتداي مقاله مي گويد "هر كسي كه به دختر يا پسري تجاوز كند يك جنايتكار است اما زماني كه يك كشيش و يا اسقف اين عمل را مرتكب شود مرتكب جنايت مضاعفي شده است. از اين دست جنايات در كليسايي در لس آنجلس و ساير شهرهاي آمريكا رخ داده بود." 

وي در ادامه مي افزايد "در سال 2007 ميلادي، اسقفي در لس آنجلس به جرم ارتكاب جرائم جنسي به پرداخت حداقل 660 ميليون دلار محكوم شد اما موضوع از ديد رسانه ها پنهان ماند. هفته گذشته نيز به دستور دادگاه پرونده هاي داخلي مرتبط به جرائم اخلاقي اسقف ها و كشيشان و متهمان به ارتكاب اين جرائم منتشر شد."

وي در ادامه مي افزايد براي مثال يكي ديگر از "كشيشان آمريكائي پيش از به جرم تجاوز به شهروندي اسپانيايي تبار محكوم شناخته شد و به حكم دادگاه مجبور شد تا ماهانه 400 دلار براي بيمه درماني فرد قرباني بپردازد.

همچنين در موردي ديگر كشيشي مكزيكي تبار نيز متهم شد كه به 26 پسر بچه در طول 10 ماه در كليسايي در لس آنجلس تجاوز كرده است. در آن زمان پليس در سال 1988 اظهار داشت كه بدلايلي نمي توان فهرست بلند بالاي اين موارد را بطور كامل و علني منتشر نمود." 

نويسنده در ادامه مي افزايد كه سوء استفاده جنسي از سوي كشيشان آمريكائي پديده اي محدود به يك ايالت نيست و مي گويد "بدترين مسئله آنست كه اين فجايع به لس آنجلس محدود نمي شود بلكه در ساير كليساهاي آمريكا نيز وضعيت به همين گونه است و بسياري از قربانيان به پليس موارد پيش آمده را گزارش نمي دهند. در اوايل دهه 50 ميلادي طبق گزارش كميسيون تحقيق مربوطه مشخص شد كه بيش از 4.000 نفر از كشيشان آمريكائي مرتكب جرائم مربوط به تجاوز شده اند كه در آن بيش از 10.000 كودك را مورد سوء استفاده قرار داده اند كه اكثر آنان پسر بچه هاي نوجوان بوده اند." 

وي ادامه مي دهد "اخيرا نيز "مانسيگنور كوين والين" 61 ساله كشيش كليساي سنت آگوستين به جرم توزيع مواد مخدر روانگردان بازداشت شد.

همچنين سال گذشته "رابرت فين" كشيشي در شهر تگزاس در ايالت ميسوري آمريكا نيز به اتهام سوء استفاده جنسي از كودكان و تهيه عکس هاي غير اخلاقي از آنان و انتشار اين عكس ها در شبكه اينترنت بازداشت شد. گرچه مقامات عالي كليسا دستور دادند كه وي بايستي از مقام خود بركنار شود اما او در مقام خود باقي ماند."

نويسنده در پايان مي نويسد "شدت اين فجايع آن چنان است كه واتيكان نيز به آن اعتراض كرد و توجه به اين موضوع را از اولويت هاي لازم كليساها برشمرد." 


برچسب ها: رسوایی ، کشیش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار