مس در پیشگیری سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد صحیح کبد موثر است و نیاز روزانه بدن به مس با استفاده از ظروف مسی در پخت غذا تامین می شود.

دکتر علی شهیدی زندی، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت:  در گذشته نیز بحث کمبود مس در بدن هم بوده است که برای رفع کمبود آن از دیگ های مسی استفاده می کرده اند.

وی افزود: در شرایط فعالی نیز شاهد کمبود مس در زنان و مردان ایرانی هستیم که با حذف ظروف مسی از ظروف خانواده های ایرانی و عدم جایگزینی مواد غذایی مناسب شدیدتر شده است.

زندی با بیان این که کمبود مس عوارض کبدی و کاهش سیستم ایمنی بدن را به دنبال می آورد، اظهار کرد: مس در پیشگَیری دیابت و سرطان عملکرد صحیح کبد، پروسه آنتی اکسیدانه، جلوگیری از رشد گروهی میکروب ها موثر است.

وی بیان کرد: با تغذیه فعلی ذخایر مس، روی و منگنز مورد نیاز افراد تامین نمی شود .

زندی به کمبود ذخایر مس در افراد سیگاری اشاره کرد و عنوان کرد: رژیم خالی از مس سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد و سلامت مثانه را کاهش می دهد.

وی ترویج استفاده از ظروف مسی در تامین ذخایر مس در بدن افراد را موثر دانست و خاطر نشان کرد: ظروف مسی در زمان پختن غذا، پون مس را آزاد می کنند که در هنگام استفاده یون جذب می شود و نیاز روزانه بدن به مس را تامین می کند.

زندی با بیان این که قلع اندودی ظروف مسی فقط به سفید کردن ظروف مسی کمک می کند خاطر نشان کرد: امروزه عده ای سودجو به دلیل کمبود قلع، از سرب برای سفید کردن ظروف مسی استفاده می کنند که موجب بروز بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان می شود.

زندی گفت: باید در کشور روش هایی استفاده شود که استفاده از ظروف مسی در بین خانوارهای ایرانی ترویج شود.

 

برچسب ها: ظروف ، مس ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
soares
۰۲:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
سلام
من می خواهم آدرس از بهترین فروشگاه های مس به قم و تهران
با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
soares
۲۳:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۲
سلام
من می خواهم آدرس واشر مس فروشگاه
با کیفیت خوب تهران
با تشکر از شما
آخرین اخبار