مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال سوگواره احلی من العسل در روز پنجشنبه پنجم محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 روز ششم محرم در عرف مرثیه خوانان به نام حضرت قاسم (ع) نامگذاری شده است که هر ساله در این روز سوگواره احلی من العسل با نقش‌آفرینی هیات‌های مذهبی دانش‌آموزان پسر در مراکز استان‌ها، مناطق و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

‌میکائیل باقری‌، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال ششم محرم اولین جمعه ماه محرم است و به دلیل برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، بنا به تصمیم ستاد برنامه‌ریزی سوگواره، سوگواره احلی من العسل یک روز زودتر یعنی در روز پنجشنبه پنجم محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

او با بیان این که سوگواره احلی من العسل تهران، امسال در حرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود؛  ادامه داد: پیش بینی می‌شود این پویش در بیش از ۴۰۰ نقطه کشور برگزار شده و  از شبکه‌های استانی،امید،پویا، آموزش و خبر  پخش شود.

وی با بیان این که فراخوان پویش احلی من العسل از ششم محرم آغاز می‌شود؛ افزود: پویش احلی من العسل از ششم محرم آغاز شده و تا اربعین امام حسین ادامه دارد و در نهایت از ۱۱۴ نفر برگزیده در پویش تجلیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۰ تير ۱۴۰۳
احلی من العسل معنی اش چی میشه. بعد میگن فارسی را پاس بداریم
آخرین اخبار